Windows update error 8024402F W7/64

Status
Niet open voor verdere reacties.

baarsha

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Mijne Heren
Sinds 9 dec ben ik niet meer in staat om windows te updaten.
Ik krijg zelfs de updates die er zijn niet te zien. Het stagneert al bij het zoeken naar updates. Windows zegt dat het niet mogelijk is.
Ook heb ik het gevoel dat er meer mee samenhangt . Als ik ergens inlog bijv. bij Helpmij zijn de gebruikers aanlog gegevens al weer verdwenen na een paginawissel en moet ik dit opnieuw inloggen.
Ook bij bestellingen op geven (internet shoppen), het zelfde probleem, na aanloggen kan ik niet meer verder gaan met de links.
Mijn pc is volledig malware vrij. Ik gebruik Webroot anywhere en tuneup2013.
Tevens heb ik Fixit geprobeerd maar dat werkt ook niet. Misschien weet U raad.
Bijvoorbaat dank
Hans

Windows update error 8024402F W7/64

Mijn antivirus werkte altijd perfect en signalleert ook malware. Tevens had ik ook trojanremover fullversion draaien.
Ik heb alle twee de url's gedaan, Alle stappen volledig doorlopen en er geen succes meebehaald. Helaas.
De error blijft hetzelfde.
Misschien heeft U nog meer ideeen ?
Dank voor het meedenken.
Hans

Deze files schijn ik te missen.
Hoe kan ik daaraan komen.

C:\Windows\System32\drivers\dgderdrv.sys
C:\Windows\System32\drivers\synth3dvsc.sys
C:\Windows\System32\drivers\tsusbhub.sys
C:\Windows\System32\drivers\rdvgkmd.sys

Mogelijk zijn dit de daders
Gr
Hans

De missende files gevonden en hersteld. (Heeft Trojanremover hersteld)
Nog steeds niet mogelijk om windows te updaten.
Zelfde error 8024402F
Gr
Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas heeft niemand, tot nu toe, voor mij het passende antwoord.
Ik heb echt alles al uitgeprobeerd en weet het ook niet meer.
Hans

Mogelijk heeft dit ook te maken met het niet meer kunnen bestellen via webwinkels.
Heeft niets te maken met cookies of beveiliging, privacy.
Hans

Bedankt voor Uw hulp. Herstel framework gevonden en uitgevoerd. Echter nog geen resultaat.
Toen ik probeerde windows te updaten kreeg ik de melding dat het niet uitgevoerd kon worden error 8024402f.
Het lijkt wel of het update programma niet meer aanwezig is in de software. Kan ik dat op de een of andere manier controleren.

Ook kan ik niet meer bestellen in een webwinkel. De kar wordt niet gevuld. Lijkt dat de hyperlinks ook niet werken. Mogelijk verband met elkaar?
Dank voor Uw hulp.
Hans

Ook cookies worden niet geaccepteerd.

Problemen kunnen ook door internetverbinding komen..
Hierbij een aantal suggesties: (Check na elke stap of het probleem er niet meer is)
  1. Zet je antivirus- of firewall tijdelijk uit en surf naar http://www.update.microsoft.com/windowsupdate (Internet Explorer)
  2. leeg je DNS cache, voer het ping & traceroute commando uit. [windowstoets+r] -> cmd -> [Ctrl+Shift+Enter] -> ipconfig /flushdns
    Hierna:
    Code:
    tracert http://www.update.microsoft.com/windowsupdate
     ping http://www.update.microsoft.com/windowsupdate

Extra -> Internetopties -> tabblad Beveiliging -> Vink Serververificatie (https:) voor alle websites in deze zone vereist uit

@baarsha,

Ik heb een aantal berichten van je samengevoegd, indien je nog informatie wilt toevoegen en er heeft nog niemand gereageerd kan je hiervoor de knop bericht aanpassen gebruiken.

Dank voor Uw reactie.
Na afzetten antivirus en opstarten Windows update krijg ik de volgende mededeling.

Microsoft Update kan niet op de computer worden geïnstalleerd

Zorg ervoor dat u zich aanmeldt als een beheerder of als lid van de groep Administrators en probeer het opnieuw.

Meer opties voor probleemoplossing

Als de computer is aangesloten op een netwerk en het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de systeembeheerder om te controleren of de instellingen voor Microsoft Update worden beheerd via een groepsbeleid.
Als de computer niet is aangesloten op een netwerk of als de systeembeheerder Microsoft Update niet heeft uitgeschakeld, controleert u of de Windows Update-service is uitgeschakeld of gestopt. Als u wilt zien hoe u een service start, zoekt u in Help en ondersteuning op de computer.

Opmerking: als u problemen ondervindt bij de installatie van Microsoft Update, kunt u toch updates voor de computer blijven ontvangen door naar Windows Update in het Configuratiescherm te gaan.

[Foutnummer: 0x800A138F]

Punt 2
Cash leeg gemaakt
Windows update zegt:
Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht. code 8024402F

Laatst bewerkt:
Ok, welke versie heb je precies van Windows 7? Home of Professional of hoger?

Ok, gelukkig, scheelt weer: Afmelden, aanmelden als (een) Beheerder (Administrator), probeer Windows Update opnieuw.
Meld even terug wat er wel of niet gebeurd, ben er nog een half uurtje...

Precies het zelfde:
Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht met dezelfde error.

Aangemeld als beheerder en windowsupdate opgestart als administrator.

Ok, in ieder geval zeker dat het geen rechten-probleem is, & vanaf hier schrijf ik het er niet meer bij: Alles uitvoeren als (een) Beheerder.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;NL-NL;326253

Probeer daaruit het volgende:

[h=3]Methode 5: Enginebestanden van Windows Update registreren[/h]Als de DLL-systeembestanden die voor Windows Update vereist zijn niet correct op uw systeem zijn geregistreerd, kunt u problemen ondervinden met Windows Update.

Ga als volgt te werk om de bestanden te registreren in Windows Vista:
  1. Klik op Start Deze afbeelding samenvouwenDeze afbeelding uitklappen
    VistaStartButton.jpg

, typ kladblok in het vak Zoekopdracht starten en klik in de lijst Programma's op Kladblok.
  2. Kopieer de volgende opdrachten en plak die in het Kladblok-bestand dat is geopend:

NET STOP BITS
    NET STOP WUAUSERV
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUAUENG.DLL /U /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUAUENG1.DLL /U /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUAPI.DLL /U /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\ATL.DLL /U /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUCLTUI.DLL /U /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUPS.DLL /U /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUPS2.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\IUENGINE.DLL /U /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUWEB.DLL /U /S
    REN "%WINDIR%\SOFTWAREDISTRIBUTION" "OLDSDVINOD"
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUAUENG.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUAUENG1.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUAPI.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\ATL.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUCLTUI.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUPS.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\IUENGINE.DLL /S
    REGSVR32 C:\WINDOWS\SYSTEM32\WUWEB.DLL /S
    NET START BITS
    NET START WUAUSERV
    NET START CRYPTSVC
    REGSVR32 VBSCRIPT.DLL /S
    REGSVR32 JSCRIPT.DLL /S
    REGSVR32 SCRRUN.DLL /S
    REGSVR32 DISPEX.DLL /S
    REGSVR32 MSSCRIPT.DLL /S
    REGSVR32 SOFTPUB.DLL /S
    REGSVR32 WINTRUST.DLL /S
    REGSVR32 INITPKI.DLL /S
    REGSVR32 URLMON.DLL /S
    REGSVR32 DSSENH.DLL /S
    REGSVR32 MSXML.DLL /S
    REGSVR32 MSXML2.DLL /S
    REGSVR32 MSXML3.DLL /S
    REGSVR32 RSAENH.DLL /S
    REGSVR32 GPKCSP.DLL /S
    REGSVR32 SCCBASE.DLL /S
    REGSVR32 SLBCSP.DLL /S
    REGSVR32 CRYPTDLG.DLL /S
    REGSVR32 MSSIP32.DLL /S
  3. Klik in Kladblok op Bestand, klik op Opslaan als en typ vervolgens register.bat.
  4. Klik op Opslaan als en selecteer vervolgens Alle bestanden (*.*).
  5. Sla het bestand register.bat op het bureaublad op.
  6. Klik op het bureaublad met de rechtermuisknop op het bestand register.bat en klik vervolgens op Als administrator uitvoeren. Deze afbeelding samenvouwenDeze afbeelding uitklappen
    SecurityShield.jpg

Als u naar een beheerderswachtwoord of om een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.
  7. Zoek naar updates en installeer de updates die u vindt.

Even over dat Webroot, TuneUpUtilities & TrojanRemover, verwijder ze meteen, de eerste komt al jaren als laatste uit alle gerenommeerde testen inclusief de recentste, de tweede is spyware plus dat het meer sloopt dan heel laat, & de derde lijkt me juist een Trojan...

Doe daarna, zeker als Windows Update nog niet lukt, een volledige scan met Hitman Pro 3.7 proefversie, & die zal wel wat vinden, maar je hoeft de proeflicensie van 30 dagen dan nog niet te activeren, selecteer alles negeren & sla het log op:

http://www.surfright.nl/nl/downloads

Morgen verder, anders volgend jaar... ;)

Knight
Even een kort vraagje tussendoor.
U praat over Vista. Is deze update/aanpassing ook geschikt voor Windows 7/64.

Als wat U zegt klopt dan betekent dit dat register cleaners te veel weghalen met hun programma's , pc cleaner, tune-up en anywhere van webroot.

Overigens heel erg bedankt voor Uw hulp. Ik ga er vandaag mee aan de slag.
Hans

Laatst bewerkt:
Windows register.bat uitgevoerd.
Opnieuw opgestart.
Windows update gaf de melding windows update niet geactiveerd Start opnieuw op.

Hierna het volgende uitgevoerd in uitvoeren regsvr32 wuaueng.dll

Module is geladen maar anroep naar DIIRegisterservice is mislukt met foutcode 0x80070005
Deze fout code is:

0x80070005 toegang is geweigerd. U bent niet gemachtigd om de aangevraagde bewerking.
Dit is vreemd omdat ik beheerder ben alsook administrator.
Nogmaals proberen dus.
Nu moet ik de naam van een binear bestand opgeven.
Verder ben ik nog niet gekomen.
Gr
Hans

Ok, maar je moet trouwens dit soort dingen echt doen met "Uitvoeren als Administrator..." want zonder dat word het uitgevoerd in %Userprofile%, terwijl het bedoeld is voor %Windir%\System32. Klein verschil met grote gevolgen. Gebruik inplaats van Uitvoeren de Opdrachtregel aangeroepen met "Uitvoeren als Administrator...".

De batch is weliswaar voor Vista, maar ik heb het even gecontroleerd op Windows 7 Enterprise 32bit waaruit blijkt dat een aantal bestanden niet gevonden worden & dus een foutmelding geven, maar ongeveer de helft waaronder WUAUENG.DLL doet het wel.
Ondertussen op mijn speurtocht een voor Windows 7 64bit op maat gemaakte versie gevonden:

http://answers.microsoft.com/en-us/...g/1ef40226-b057-4d2e-ab32-24ae03a31e92?page=1 & daar moet je de batch even uit het eerste antwoord kopieren.

Wat er telkens weer terug komt is dat het waarschijnlijk veroorzaakt word door een ZeroAccess-trojan, dus eigenlijk heeft elke reparatie weinig zin tot het zeker is dat alle malware onschadelijk is gemaakt.
(Hitman Pro - Volledige scan - Selecteren onder pijltje Volgende)

Lange Pier heeft vandaag in een ander onderwerp deze gevonden, ok, grof geschut, lees eerst de tips, & mogelijk is dat de snelle & smerige oplossing:

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Het is wat voorbij dit onderwerp, maar een Nederlands computerblad heeft niet lang geleden eens al die Register-Cleaners getest, & behalve dat ze vaak te agressief zijn, is de prestatie-winst marginaal.
Zelf gebruik ik tegenwoordig alleen Piriform's Ccleaner Free, & dan eigenlijk alleen na een volledige & complete herinstallatie ter opruiming, of na een grote renovatie van Windows-onderdelen/programma's Toevoegen/Verwijderen & Updates. Eens in de 3 maanden mag wel.
Schijfcontrole eens per maand is belangrijker...

Mijne Heren,
Allen bedankt voor Uw hulp.
Het is opgelost. Zij het dat de oplossing heel ergens anders gezocht moest worden.

Het bleek dat mijn router niet meer goed funtionneerde. Daarom een nieuwe laten brengen en geinstalleerd.
Tot mijn verbazing kon ik alle windowsupdates weer downloaden en installeren. (70st).
Ook het winkelwagen probleem was opgelost.
Gr
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan