Windows update geeft verwijder tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Daleboudt

Kascommissielid
Lid geworden
6 aug 2001
Berichten
3.894
Ik kreeg van WindowsUpdate een tool om MyDoom te verwijderen, althans dat zegt hij.

Alleen zou ik niet weten waar die dan zit.

Niet dat ik bang ben dat ik wat heb, maar wel benieuwd.

Eric.
 
Mydoom is een van de vele virusvarianten die er zijn.
Microsoft stelt deze ter beschikking omdat men de overtuiging heeft dat klanten hulp en informatie nodig hebben als het om security gaat.

Om vast te stellen of je een virus hebt zou je een van de vele online scans uit kunnen voeren (bijv Symantec)
Ook die hebben een verwijdertool voor het geval dat.

Succes.
 
Beste Upsidaisy

Wat MyDoom is weet ik, dat symantec een verwijder tool heeft weet ik ook, maar als MSUpdate zegt dat ik op 13 augustus een verwijder programma van de site heb gedownload, zou ik dat toch in mijn PC moeten kunnen vinden. Niet dus.

Eric.
 
Hallo eric,

Heb je geen map waar jouw downloads in geplaatst worden ?
En als je in het register kijkt ?
 
Downloads

Daar heb ik natuurlijk als eerste gezocht, maar wat moet ik zoeken in het register.

Ik weet alleen dat hij
KB836528: Verwijderprogramma voor de wormen Mydoom, zindos en Doomjuice,
zou moeten heten.

Eric.
 
Afhankelijk van het bestand/software had het misschien ergens gestaan kunnen hebben wellicht temeer omdat het nog niet geinstalleerd is.
Misschien onder de Windows software of programmatuur ?
 
Beste Upsidaisy

Of jij hebt een hogere logica of ik ben dom.

MS Update kent geen optie alleen downloaden, daar moet je voor naar download verzameling gaan.

Dus als je iets aanklikt wordt het geïnstalleerd.

Maar als jij denkt te weten wat ik moet intikken bij: Zoeken/betanden en mappen, dan houd ik me aanbevolen.

Eric.
 
Wat is dom en wat is hogere logica ? Misschien komt het wel vlak bij elkaar ?

Meedenken om het probleem op te lossen betekent zoeken.Als het simpel was dan neem ik aan dat je het al
had gevonden.
Als het niet in een of andere map staat opgeslagen en op je harde schijf niet te vinden is waar is het bestand dan ?

MS Update kun je wel degelijk apart downloaden en apart weg zetten zonder direct te installeren.Niet bij alle patches maar ze zijn er echt.


Tja,mocht je het nog vinden dan hoor ik het graag.

Succes
 
Bij deze daag ik u uit

Zeg dan maar welke bij "zoeken naar updates" wel gedownload wordt maar niet geïnstaleerd.

Eric.
 
Uitdagen op het forum ? Nee maar pak de telefoon en bel met je produktcode Microsoft in A'dam en ze zullen je afhankelijk van je produktcode helpen en bevestigen dat het wel degelijk zo is dat bepaalde patches in het register terecht kunnen komen.
Heb namelijk zelf nog even ruggespraak gehouden zodat ik geen onzin loop te verkopen.
 
Ik weet niet of je het weet maar een patch die in het register is terecht gekomen, is per definitie geïnstalleerd.

Dus het spijt mij maar je verkoopt onzin.

Tenzij jij een schaduw register hebt voor de lol.

Eric.

Einde discussie

Bedankt Xp-PC ik ben al op meerdere machines, die niets hadden deze melding tegen gekomen.

Wat ik alleen niet begrijp is dat ik bij Update geschiedenis zie dat hij gedownload zou zijn, maar hij is voor mij niet te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan