Windows Update (handmatig) download niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik probeer Windows Update te draaien op een laptopje met Vista SP1, handmatig, hij vind 16 updates maar vertikt het om ze te downloaden. Hij blijft op '0 kb in totaal, 0% in totaal hangen.' Het blauwe balkje beweegt wel van links naar rechts maar er hij download dus helemaal niets. Ik probeer dit al sinds afgelopen vrijdag. Is er iets aan de hand bij de servers van Microsoft ofzo? Ik heb ook de firewall er al af gehad maar dat helpt ook niet. Computer opgeschoond met TuneUp Utilities, register e.d. helpt ook niet. Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Welke updates gaat het over? Je hoeft allen het KB-nummer te noemen, en vermeld even of je een NL of ENG versie van Vista gebruikt.
We zullen hier dan linkjes naar de updates zelf neerzetten die jij dan rechtstreeks kunt downloaden, en dan kun je kijken of dat wél lukt.

We horen het wel.

Tijs.

Het is de Nederlandse versie. Het gaat om 16 updates, hier komen ze:

Beveiligingsupdate voor Windows Vista (KB958687)
KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software - juli 2009
KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86
KB952004: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB956572: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB959426: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB959772: Update voor Windows Vista
KB960225: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB960803: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB961371: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB961501: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB968537: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB969897: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 7 voor Windows Vista
KB970238: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB973346: Cumulatieve beveiligingsupdate voor ActiveX Killbits voor Windows Vista
KB905866: Update voor het filter voor ongewenste e-mail in Windows Mail [juli 2009]

Dat zijn ze, verder wil ik hier nog IE8 op zetten en SP2. Verder vind ik het raar dat ik ze nu allemaal handmatig moet downloaden en installeren terwijl ik wil weten waarom die Windows Update functie niet werkt.

M.b.t. je laatste opmerking: Het gaat er even om of je ze in het algemeen wel kunt downloaden bij Microsoft vandaan én of je ze wel kunt installeren. Voor het zelfde geld is er iets mis met je pc en/of met je Installer...
Ik ga dan ook niet alle 16 updates voor je ter download beschikbaar stellen, maar enkelen van je lijstje (voor de test dus).

KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software - juli 2009
update

KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86
update1
update2

KB952004: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
update

KB956572: Beveiligingsupdate voor Windows Vista
update

Gedownload en geinstalleerd, dat werkt dus gewoon. En wat nu?

Kijk even hier

Ik kan natuurlijk niet beoordelen of je nog meldingen hebt gezien toen je probeerde de updates te downloaden, maar er wordt daar gesuggereerd dat misschien firewall-software de BITS service tegenhoudt om de updates te downloaden. (BITS = Intelligente achtergrondsoverdrachtservice).

Vraag je eens af of die service wel aanwezig is op je pc, en zo ja, of die misschien op Uitgeschakeld staat als opstarttype danwel door een firewall wordt tegengehouden op je pc.
Nakijken kan via: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc

Overigens ga ik ervan uit dat je een normale Vista hebt (bijv. meegeleverd met je pc of via een normale Vista DVD nageïnstalleerd).

Tijs.

Ik heb de firewall al uitgeschakeld toen ik Windows Update gebruikte zoals ik al eerder schreef en dat hielp ook niet.

Bits is aanwezig een staat op gestart en automatisch.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik zo snel geen idee, misschien komt iemand hier op het forum nog met een tip.

Tijs.

Inmiddels op nucia.nl een hijacklog geplaatst maar daar komen we er ook niet uit, van alles al geprobeerd, virusscanner uit, windows defender uit, hij bljift zoeken naar updates. Dat duurt ongeloofelijk lang, daarna vind hij er 16, downloaden ho maar. Nog eens geprobeerd, dan vind hij er 15 ineens. Vreemd... Iemand nog een oplossing om dit probleem op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan