Windows Update is lam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommie128

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
hey mensen, ik ben er weer met een nieuwe vraag...:D

Windows Update gaf mij gisteren een melding over ''al 6 maanden niet geupdate!''
Dus ik open Windows Update, en klik op Zoeken. Hij zoekt een minuut lang, en ik klik daarna op installeren, vrijwel meteen staat er al een foutcode voor me klaar, foutcode 0x80070002. Ik heb onder tussen alle Windows Help en Update stukken gelezen, over hernoemen en leegmaken van een folder in mijn windows folder.
Alstublieft, help mij!

ik post het onder Vista omdat ik Vista heb ;)
EDIT: de oplossing op die Website is hetzelfde als MS aangeeft.

Laatst bewerkt:
oh haha :P excuus daarvoor :o ik kijk altijd bij nieuwe berichten en dan zie ik de topics wel eens over het hoofd..

Dan zal het renamen wel goed zijn:

I found reason of error 80070002.
I looked at c:\windows\Logs\CBS\cbs.log and i discovered that there is problem with files with c:\windows\WinSxS\Backup\ folder.
Long time ago I have deleted this folder because of low space in c disc. I hoped that this is unused folder and I was wrong.
Solution is recovering files in that folder, but only file names. Contents of every file may be blank.

suc6 ermee

Laatst bewerkt:
tja, die folder is bij mij nog helemaal gezond - of moet ik die verwijderen?

Als hier op dit forum niet dé gouden tip komt, stel ik voor dat je het eens op deze locatie probeert, Gratis ondersteuning binnen 1 werkdag door een Microsoft techneut,

dankje, pasja
ik verwacht alleen dat microsoft me hetzelfde antwoord toestuurd :X

Met dat verschil dat wanneer dat niet werkt er net zolang gezocht wordt naar een oplossing tot het wel werkt. Je bent immers bij de 'bron' en zij zullen alles uiit de kast trekken om een oplossing te vinden.

dat is waar...
EDIT: MOET ik mijn telefoonnummer geven? daar ben ik namelijk nooit zo wild van.

Laatst bewerkt:
De map c:\windows\WinSxS\Backup\ zou ik zeker niet verwijderen...

Je foutmelding zou duiden op "Bestand niet gevonden". Zou bijv. kunnen zijn dat bij het uitpakken van update(s) iets mis is gegaan, zoals problemen bij het wegschrijven etc.
0x80070002 ERROR_FILE_NOT_FOUND The System cannot find the file specified

Kijk in c:\windows\Logs\CBS\cbs.log of je daar wijzer wordt over welk bestand het zou gaan.

Staat daar (nog) niets in, dan kun je ook kijken of in C:\windows\windowsupdate.log iets staat. Hier staat informatie die hopelijk je iets verder brengt met het analyseren van dat bestand.

Hier staat een methode die veel verder gaat dan het artikel dat je eerder gebruikt hebt voor het 'fixen' van Windows Update in Vista.
Om het je gemakkelijk te maken kun je daar ook software downloaden die het voor je doet, dus dat je niet 'handmatig' aan de slag hoeft te gaan. Lees dat je die software eerst in Default modus moet proberen vóórdat je uitwijkt naar Aggressive modus als Default modus geen oplossing gaf.

Verder heb ik de link naar waar Pasja het over had: Via deze webpagina kun je gratis ondersteuning krijgen van Microsoft. De link geldt alleen voor Windows Update problemen.

Succes, en laat ons weten hoe het ermee gegaan is.

Tijs.

dat is waar...
EDIT: MOET ik mijn telefoonnummer geven? daar ben ik namelijk nooit zo wild van.

Nee, je moet niets, maar ik heb zelf één keer eerder deze service nodig gehad en geloof mij, als er het e.e.a. is geprobeerd en het werkt nog niet, dan is een telefonisch contact van Microsoft naar jou oneindig veel 'sneller' in de communicatie dan mailverkeer.

Wees niet bang, ze doen niets met je nummer en bellen je echt niet op. Dat gebeurt pas in een stadium dat echt niets meer helpt.

In aansluiting op Pasja's opmerking: Ik heb ze ook wel eens moeten contacteren voor een Vista update probleem. Nadat ik had aangegeven wat ik allemaal had gedaan om het probleem op te lossen was (in mijn geval) niets anders zinvol dan, met de Microsoft-medewerker aan de lijn, de door hem aangedragen tests en acties uit te voeren.
Via e-mail was dat alleen maar een enorm tijdrovend verhaal geweest.

Uiteindelijk wist ik (mede dankzij de adviezen van de Microsoft-medewerker) de update waar het de hele tijd op misging 'handmatig' toch te kunnen installeren (wat eerder níet werkte).

Ik was zeer tevreden met deze service.

Tijs.

Ben ook niet de beheerder van deze PC namelijk, mijn eigen PC heb ik nog net ff wat meer geld voor nodig, bestel ik binnen kort :p
De beheerder wil geen updates omdat dan bij het opstarten, de updates op zouden hopen en de hele PC niks meer kan. dat is eerder bij hem gebeurd. Ik heb eigenlijk SP1 nodig voor GTA IV te kunnen spelen. Ik wacht nog wel tot mijn gaming rig aankomt :D

Ik ben niet blij met je reactie: Je trekt je handen ervan af terwijl je wel hulp gevraagd hebt.

Daar hebben we zo op het forum niets aan: Zonder acties van jouw kant weet niemand wat de oorzaak van het probleem geweest is en of de gegeven tips zinvol waren voor een oplossing.

Tijs.

ja sorry hoor, maar ik had hulp nodig, en nu blijkt dat ik het niet nodig heb, dan zeg ik gewoon netjes dat ik dat neit nodig heb, hoef je neit zo lame te reageren,
als het je niet bevalt, val dan gwn maar dood neer.

@tommie128,

Bij deze heb je een Officiële waarschuwing te pakken met een ban van een nog te bepalen tijd. Reden is de laatste zin in je laatste bericht.

Iedereen helpt hier vrijwillig en zit niet op dit soort opmerkingen te wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan