windows update issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
nogal dikwijls als er windows updates geweest zijn, gebeurt het dat de computer opnieuw moet opgestart worden vooraleer deze actief zijn. heb ik geen problemen mee, waar ik wel een probleem mee heb is dat er om de x-aantal minuten een popup komt met de knoppen "nu afsluiten" & "later afsluiten".

ik zal zelf wel beslissen wanneer ik mijn pc heropstart, microsoft heeft daar geen zakens mee, hoe zorg ik dat ik die popup niet meer krijg, ze werkt mij danig op de zenuwen

dit is de popup waarover ik het heb (maar van mij is ze dan in het nederlands):

http://www.eightpence.com/blog/wp-content//uploads/2006/08/ss4.jpg

Je kan het toch beslissen met later, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent..

Laatst bewerkt:
hoe bedoel je ??? ik kan enkel op 1 van die 2 knoppen klikken, kies ik later, dan is die popup daar na 5 minuten weer,... betrekkelijk vervelend, ik heb nu net gewoon geen zin om mijn pc herop te starten wanneer dat niet nodig is naar mijn mening (en niet naar de mening van microCRAP)

anywayz, na wat rondsurfen heb ik het volgende gevonden:
-naar services gaan
-automatische updates service stoppen

voordeel: ik krijg de popup niet meer, zoals ik wens
nadeel: ik ga ook geen updates meer krijgen, tenzij ik die service weer aanzet, wat ook de bedoeling niet kan zijn.

vraag blijft dus nog steeds dezelfde, hoe blijf ik updates krijgen, maar zorg ik er toch voor dat ik die onnozele popup na installatie niet meer krijg

iemand een idee? waarschijnlijk zal het omeen registry key gaan ofzo, ik weet het niet,...

Laatst bewerkt:
Dat betekend dat je windows wil veilig stellen bij problemen.

Dat betekend dat je windows wil veilig stellen bij problemen.

huh??? wat zeg jij nu???
veilig stellen? problemen? alles werkt perfect hé, alleen zou ik het een beetje anders willen laten werken, zoals hier hoger beschreven

met alle respect, maar zo kan ik ook "Mega Honourable Senior Member" worden hoor :p

Laatst bewerkt:
Je wilt dus wel alles up to date houden, maar er verder niets voor hoeven te doen. Wat is het probleem. Als je je systeem niet veilig wilt stellen is de keuze natuurlijk aan jou. maar moet je ook niet mekkeren dat het dan niet stabiel meer is. En later opstarten opnieuw is toch ook een mogelijkheid. Je opmerking over."Mega Honourable Senior Member" worden moet je meteen doen. Is eenvoudig hoor je hoeft maar een paar berichtjes per dag te plaatsen. Dit moet je dan wel doen zonder ooit is een fout te maken dan krijg jij wel Super er voor te staan. Succes.

Laatst bewerkt:
Je wilt dus wel alles up to date houden, maar er verder niets voor hoeven te doen. Wat is het probleem. Als je je systeem niet veilig wilt stellen is de keuze natuurlijk aan jou. maar moet je ook niet mekkeren dat het dan niet stabiel meer is. En later opstarten opnieuw is toch ook een mogelijkheid. Je opmerking over."Mega Honourable Senior Member" worden moet je meteen doen. Is eenvoudig hoor je hoeft maar een paar berichtjes per dag te plaatsen. Dit moet je dan wel doen zonder ooit is een fout te maken dan krijg jij wel Super er voor te staan. Succes.

HALLOOOOO, heeft meneer niet goed geslapen ofzo??? je geeft nu al reeds 3 antwoorden die VOLLEDIG NAAST DE KWESTIE ZIJN, en dan ga je nog zeggen dat ik zou "mekkeren over instabiliteit", waar heb ik dat ooit geschreven?????? ik vraag uw onzin echt niet,... zou het mogelijk zijn u van verdere reacties te onthouden in topics waarvan ik de vraagsteller ben? zo voorkomen we verdere eventuele "botsing".

@boeiing, bedankt, bij u staat er tenminste wel relevante informatie in uw antwoord:

Bijna alle installatieprogramma's dienen afgesloten te worden met het rebooten van de PC. Inderdaad worden daardoor de gegevens van het geinstalleerde programma opgeslagen in het register. Elke keer dat jij je PC afsluit, wordt een nieuwe versie van het Windows register opgeslagen en een kopie van de vorige versie wordt bewaard.

jap, dat weet ik

Microsoft verzorgt dat jij hotfixes en andere beveiligings-updates automatisch en gratis kunt ontvangen. Als je dat uitschakelt zul je die downloads "met de hand" moeten ophalen en installeren. Op welke manier jij ook beslist die updates te installeren: soms, niet altijd, zullen ze pas "werken" als je de PC hebt afgesloten en herstart. Overigens heb ik na een installatie van een (aantal) automatische update(s) nog nooit last gehad van zo'n terugkerend popup-venster als jij laat zien.
ja inderdaad, ik besef ook dat ik met de service uit alles handmatig zal moeten doen, maar dat ik de service uitzette, is hopelijk maar voorlopig, tot er een oplossing is om die popup niet meer te laten weerkeren

Dat Microsoft regelmatig beveiligingslekken moet dichten, komt door criminele personen en organisaties, die zonder dat jij dat weet, controle over jouw PC willen krijgen. Daarom begrijp ik jouw uitlating "microCRAP" in dit verband totaal niet. (Trouwens, ik begrijp hem in geen enkel verband.)

hihi, ik denk dat de kans wel zeer zeer klein is dat er ooit iemand in mijn pc binnengeraakt, ook ZONDER die updates. ik werk nu reeds 3 jaar professioneel met computers,... de meeste dingen die je hierboven zei wist ik al, maar waren tenminste relevant, waarvoor dank.
mijn uitlating microCrap, tjah, zal wel aan mijn humeur gelegen hebben op dat moment, als je al 2 uur om de 5 min zo'n popup krijgt.... :p

Ok, so far dus: zeer interessante rand-informatie, maar nog geen oplossing

Laatst bewerkt:
Ik snap de beantwoorders niet.

gast0512 wil alleen van het schermpje af dat hij de pc opnieuw wil opstarten. Zodat hij op nee klikt het schermpje ook niet weer komt. Dus was jullie neerkalken is niet wat gast0512 vraagt.

Ik snap de beantwoorders niet.

gast0512 wil alleen van het schermpje af dat hij de pc opnieuw wil opstarten. Zodat hij op nee klikt het schermpje ook niet weer komt. Dus was jullie neerkalken is niet wat gast0512 vraagt.

exactly m@rio, bedankt,
en @boeing, spijtig, jij was tot dusver de enige die iets relevants wist te vertellen, en ik ben er zeker van dat je informatie eventueel iemand anders kon geholpen hebben

een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat ik de tijd kan veranderen van die x-aantal minuten waarna hij de popup opnieuw toont.
ik zit momenteel op het werk, en hier heb ik vista ultimate, en ook net updates binnengekregen, hier wouw hij ook heropstarten, maar krijg ik de optie om in te stellen dat hij me later moet herinnern met de keuze "binnen 10 minuten", "binnen 1 uur", "binnen 4 uur", moest ik weten waar die variabele in de registry zit, kan ik ze binnen xp misschien ook terugvinden, 1 maal aanklikken "later" zou dan kunnen volstaan voor de tijd die ik zelf ingesteld heb,....

Laatst bewerkt:
Ga naar cofiguratiescherm
klikt op security center
klik onderaan op automatische updates
en als je dan aanvinkt:
Notify me but don't automatically download or install them

Dan installeer je de updates wanneer jij wil dus vlak voor het afsluiten bijv :rolleyes:
Misschien is dat een optie...

http://www.siempre.be/content/view/15/1/ :)

Heb ook ergens gelezen dat uitzetten geen zin heeft, dan krijg je de standaard interval van tien minuten, dus op een paar honderd minuten zetten.

En na het instellen wel even opnieuw opstarten. :D :D :D

http://support.microsoft.com/kb/328010/nl

fantastisch, bedankt jozo, gewoon die
"niet automatisch opnieuw opstarten na geplande installaties van automatische updates" inschakelen, op de plaats die je eerste url beschrijft, en dan heb ik perfect wat ik wil, hij haalt updates binnen, maar het voltooien ervan gebeurt pas na het heropstarten wanneer IK DAT ZELF WIL, you rock Jozo !!! bedankt

@Humpe, neem hier maar eens een voorbeeld aan !!!

Laatst bewerkt:
I don’t believe disable actually works. According to the documentation, Disable does the same thing as Not Enabled which is a default reminder time of 10min. I would love someone to prove me wrong though.

you’re right swyrd

on the “Explain” tab for “Re-prompt for restart with scheduled installations” it says this:

“If the status is set to Disabled or Not Configured, the default interval is 10 minutes.”

http://www.netscape.com/viewstory/2...ows-update-restart-prompt-message/&frame=true

En nog een topic:
http://blogs.wdevs.com/ColinAngusMackay/archive/2005/10/16/10858.aspx

Laatst bewerkt:
Ik vind het jammer dat je het niet begrijpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan