Windows update lukt niet met foutcode 80072EE2

Status
Niet open voor verdere reacties.

twjbak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Verschillende keren probeer ik Windows Update uit te voeren. Maar iedere keer krijg ik de melding dat dit niet is gelukt met als vermelding foutcode 80072EE2. Die foutcode zegt me helemaal niets en ik stel het op prijs indien ik op een normale manier om updates kan vragen. Iemand een suggestie?

Ondanks de aangegeven oplosssingen is het probleem nog niet opgelost. Ik houd me gaarne aanbevolen voor verdere aanwijzingen.

Dus je hebt al het genoemde geprobeerd (bv ook websites toegevoegd aan je firewall) maar je behoudt dezelfde foutmelding, correct?

Eagle Creek,

Het toevoegen van de genoemde website aan firewall is me niet gelukt omdat ik niet weet hoe ik dat toevoegen precies moet doen. Ik ben naar Firewall geweest en ik heb gezien dat de mogelijkheid aanwezig is om iets toe te voegen. Maar hoe dat precies gaat is mij onduidelijk. Ik houd me gaarne aanbevolen om dat van jou te horen.

Beste Lange Pier,

Het bijzondere is dat beide door jou genoemde sites bij het ophalen geen reactie geven. De sites blijven gewoon hangen zonder dat ik er iets van kan zien.

Methode A: Internetverbinding controleren
Methode B: Windows Firewall inschakelen en firewalls van derden tijdelijk uitschakelen
Methode C: Antivirussoftware van derden tijdelijk uitschakelen
Methode D: Programma's voor softwareversnelling uitschakelen:
Methode E: De Windows Update-website en de Microsoft Update-website toevoegen aan de lijst met vertrouwde sites
Methode F: Controleren of de recentste BITS-update (Background Intelligent Transfer Service) is geïnstalleerd

Bron: http://support.microsoft.com/kb/836941/nl

Dan zou dat op zich al gewoon geregeld moeten zijn.
Krijg je nog steeds dezelfde foutmelding?

Het maakt niet uit wat ik doe. Iedere keer als ik naar updates zoeken ga of dat ik een tijd instel waarop de updates automatisch moeten worden ingevoerd krijg ik steeds dezelfde foutmelding van 80072ee2. Wat opvallend is dat ook andere downloads niet meer lukken. Ik probeerde op aanwijzing van mijn broer het programma Ms Security Essentials te downloaden. Maar ook dat lukte niet. Ik ben echt ten einde raad. Ik had overigens gelezen dat alle verwijzingen in Firewall uitgezet moeten worden. Ook nadat ik dat gedaan had leverde dat niets op.

Ik houd me gaarne aanbevolen voor nadere suggesties.

Op 17 januari 2013 werd ik verrast dat 178 nieuwe updates automatisch werden geinstalleerd. Daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn. Er valt geen verklaring te geven waarom de updates plotseling verschenen. Daar ben ik heel blij om. Bedankt voor alle gegeven suggesties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan