Windows update lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Steeds als ik mijn computer afsluit zie ik dat er een update wordt uitgevoerd maar deze update wil niet lukken want ik heb dit nu al enkele dagen.

Hoe kan ik deze update annuleren en eventueel opnieuw laten uitvoeren?

Hoi,
ga naar windows update>updategeschiedenis en deselecteer de update, zet anders de auto-update op handmatig " wel waarschuwen maar niet automatisch downloaden, ik bepaal zelf waneer ik ze download en installeer" o.i.d. Bij de volgende update krijg je nu een melding en bij details kun je zien wat aangeboden wordt e.d. Enfin kijk maar eens rond dan kom je er wel uit denk ik.

Het betreft de twee onderstaande updates die maar niet willen lukken:
KB2600217 en KB2656351

Ik heb ze al eens verwijderd en opnieuw laten installeren maar het probleem blijft.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi,
ik zou mij er niet te druk over maken. Zelf doe ik helemaal geen updates maar dat is mijn zorg, nog nooit geen problemen gehad!
Volgende link wil ik je niet onthouden (Eng).
KLIK

Ok, 2 oplossingen:

De eerste is .NET Framework 4 repareren, volgens Microsoft als volgt, ik weet alleen je besturingssysteem niet, & het is alleen in het Engels verkrijgbaar:

Method 2: Repair the .NET Framework

Repair the version of the .Net Framework that you fail to install updates. .NET Framework 4

Windows Vista and Windows 7 users follow these steps to repair the .NET Framework 4 installation:
  1. Close any currently running applications.
  2. Click Start, and type Uninstall in the Search box and then click Uninstall a program.
  3. Double-click Microsoft .NET Framework 4 Client Profile to launch .NET Framework 4 Client Profile Maintenance dialog.
  4. Select Repair .NET Framework 4 Client Profile to its original state and click Next.
  5. Allow the repair to complete and then click Finish.
  6. Click Restart Now to restart your computer.
  7. Visit Windows Update, and attempt to install updates again.
Windows XP users follow these steps to repair the .NET Framework 4 installation:
  1. Close any currently running applications.
  2. Click Start, click Control Panel and then click Add or Remove Programs.
  3. Click Microsoft .NET Framework 4 Client Profile from the list of installed programs and click Change/Remove.
  4. Select Repair .NET Framework 4 Client Profile to its original state and click Next.
  5. Allow the repair to complete and then click Finish.
  6. Click Restart Now to restart your computer.
  7. Visit Windows Update, and attempt to install updates again.
Lukt dat niet, dan de Laatste Oplossing, die overigens mijn voorkeur heeft, helaas weer alleen in het Engels. Lees dit stukje, middelste kolom, even door:

http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2008/08/28/8904493.aspx

Daarna download & sla op:

http://blogs.msdn.com/cfs-file.ashx...-90-44-93/dotnetfx_5F00_cleanup_5F00_tool.zip

Pak uit, open de map met de uitgepakte bestanden, dubbelklik cleanup_tool.exe. Selecteer van jongste naar oudste versie van .NET Framework je wil de-installeren, & na voltooid herstarten.

Dan kan je via Microsoft Update van oudste naar jongste versie opnieuw installeren.
Tenzij je .NET Framework niet nodig hebt noch gebruikt, dan kan je ze allemaal verbergen.

Probleem om dan ook te verbergen: .NET Framework 3 installeert eerst een ServicePack, & daarna een NL-taalpakket. Daarvan is echter al een nieuwere versie opgenomen in de SP, dus in dat geval mag je na de eerste foutmelding dat NL-taalpakket ook verbergen.

:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan