Windows update mislukt wijzigingen ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Beste mensen.

Ik heb enige tijd geleden windows eindelijk kunnen updaten dmv een troubleshoot van internet.
Maar helaas is de update wel goed gedownload en misschien ook wel goed geinstalleerd, maar de configuratie mislukt keer op keer.

Het scenario:
- Bij afsluiten: windows update configureren/installeren (ca 5min)
- Bij opstarten: windows update configureren/installeren ... mislukt ... wijzigingen worden ongedaan gemaakt (ca 10 min)
- 1 gb minder ruimte op c-schijf (wat natuurlijk makkelijk weg te halen is met schijfopruiming).

En dat elke keer weer opnieuw.

Hoe kan ik windows de schop onder de **** geven dat hij ofwel de boel goed configureert of stopt met die updates?

Vriendelijke groeten,
Thomas

In update die updates die niet willen eens opzoeken bij geïnstalleerde updates, soms zijn ze al geïnstalleerd en worden ze weer aangeboden en die mislukken geheid.

Of die updates uitvinken zodat ze niet meer worden aangeboden, auto update uitzetten kan ook.

Ik heb dat probleem ook een tijdje gehad, probeer de updates even handmatig te installeren via windows update (typ gewoon ff update in je zoekbalk van start en je zal dat programma zien verschijnen).

Als het heel veel updates zijn kan je ook gewoon zelf bijvoorbeeld eerst de helft selecteren, je kan in dat programma ook meteen naar instellingen gaan zodat je kan selecteren dat windows de updates wel mag downloaden maar dat jij zelf bepaalt wanneer en of je ze wilt installeren.

Oké! Hoe? Bedankt beste mensen, maar kunt u mij erdoorheen loodsen alsof ik uw neefje van 8 ben?

Laatst bewerkt door een moderator:
Start>zoekbalk>typ: update>kies: Windows Update>linker deelvenster: instellingen wijzigen>stel in: "naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren" of "Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren".
Klik onderaan op OK.
Vink de betreffende update uit (rechtsklik op de update om niet meer aan te bieden/verbergen).

Laatst bewerkt:
Bedankt! Maar ik zie geen betreffende updates. Er staat nu al geruime tijd: "naar updates zoeken...", maar er verschijnt niks.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt! Ik ga het proberen. Ik sluit deze vraag af, aangezien het opstartprobleem verholpen is. Dat de updates niet geinstalleerd kunnen worden dat zien we later wel. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan