windows update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik heb een probleem met de volgende update:

windows update.jpg

Ik heb allerlei tips en adviezen opgevolgd maar ik krijg deze update niet geïnstalleerd. Intussen heb ik al weer vele latere updates verwerkt. Heeft deze dan nog wel zin? Hoe voorkom ik dat deze update steeds weer getoond wordt?

Groeten,
Kees

Ga naar de windows update (web)pagina en laat zoeken naar updates.
Als daar dan deze update tussen zit (noteer het nummer) , klik daar dan met de rechtermuisknop op en kies om de update niet meer te tonen.

srpchulp, bedankt voor de snelle tip.
Ik zie dat ik inderdaad kan kiezen voor "update verbergen". Betekent verbergen: niet meer zichtbaar in de lijst maar nog wel aanwezig? Of wordt de update dan voortaan overgeslagen?
Kan ik de update overigens missen?

Het betekent dat ie voortaan wordt overgeslagen. Hij kan overigens weer zichtbaar gemaakt worden; die optie zit er ook in.

Of de update nodig is? tja, moeilijk te zeggen. Een adequate beveiliging zoals AVAST bijv. houdt vaak meer tegen dan alle updates van MS bij elkaar.
Maar echt veilig is het natuurlijk nooit, ongeacht hoe zwaar de PC beveiligd is (fijne gedachte he ;-)

Het is een 'Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 3.0 SP2 op Windows Vista SP2'.
Er zijn voor dit zelfde software-onderdeel inmiddels latere updates geïnstalleerd. Is dan het beveiligingsprobleem dat met deze update zou zijn opgelost, met de latere updates opgelost? Of bestaat dat beveiliginsprobleem nu nog steeds?

Groeten,
Kees

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
wmic qfe list brief /format:texttablewsys > "%USERPROFILE%\desktop\updateslog.txt"
start notepad "%USERPROFILE%\desktop\updateslog.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:listupdates.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik listupdates.batAls administrator uitvoeren

Wel even spannend wat er zou gebeuren. Toch maar gedaan. Nu het logfile bijvoegen vermoed ik?

Het logfile is 235 kb, te groot om als bijlage bij te voegen. Hoe los ik dat op?

Groeten,
Kees

Je kunt de update ook handmatig downloaden, erop rechtsklikken en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Mogelijk gaat het dan wel goed.
link

Tijs.

Wel even spannend wat er zou gebeuren. Toch maar gedaan. Nu het logfile bijvoegen vermoed ik?

Het logfile is 235 kb, te groot om als bijlage bij te voegen. Hoe los ik dat op?

Groeten,
Kees
Plak deze in gedeelten bij..

In een .zip of .rar bestand dat rapport-bestand inpakken en dan dat .zip of .rar bestand als bijlage bijsluiten kan natuurlijk ook.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan