Windows update: probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Als Windows Update wil draaien krijg ik de volgende foutmelding:
Foutnummer: 0x80072EE2

Als ik naar deze foutcode ga wordt mij gevraagd:
"Het bestand Hosts kunt u vinden in de map C:\Windows\system32\drivers\etc". Hier Host te openen (met rechtsklikken) in kladblok.
Uit hetgeen verder moet gebeuren verlies ik de weg...

Foutcode 0x80072EE7
U kunt deze fout oplossen door het bestand Hosts nader te bekijken. (Dit bestand kan ook de naam Hosts.sam hebben.) Controleer of in het bestand geen statische IP-adressen voor de Windows Update-website of voor de Microsoft Update-website zijn opgenomen.

Het bestand Hosts kunt u vinden in de map C:\Windows\system32\drivers\etc. U kunt het bestand Hosts weergeven door het te koppelen aan Kladblok. Ga hiervoor als volgt te werk:
Klik met de rechtermuisknop op het bestand Hosts.
Klik op Openen met en selecteer Kladblok in de lijst.
Als het bestand Hosts een statisch IP-adres bevat dat aan Windows Update of Microsoft Update is gekoppeld, kunt u een commentaar aan het item toevoegen door het teken # ervoor te zetten. U kunt ook de hele regel verwijderen en wijzigingen in het bestand Hosts opslaan.

Opmerking Programma's zoals webversnellers, DNS-versnellers, DNS-cachingprogramma's en spyblockers kunnen statische IP-adressen voor de Windows Update-website of voor de Microsoft Update-website toevoegen aan het bestand Hosts. Hierdoor kan Windows Update of Microsoft Update vastlopen.

Probleem lijkt opgelost.
Na het manueel installeren van de nieuwste patch ter bescherming van IE en het heropstarten, kan ik nu wel Windows Update uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan