Windows update probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
En je kreeg geen (fout-)meldingen bij de handmatige installatie van die updates?

Tijs.

Nee geen foutmelding

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, doe 2 dingen:
a. Maak snelkoppeling naar sfc /scannow , rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
b. Download en draai SURS
Daarna via de Windows Update optie in Configuratiescherm (zet die op weergave "Kleine pictogrammen" om die te zien) en download en installeer de essentiële updates die dan gevonden worden.

Tijs.

Bij het 2de onderdeel liep ik vast.
Want het gaat over win8 pro.
En ik heb win7 home premium.
Het probleem is nog niet opgelost!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is jammer, want juist de /restorehealth optie is het belangrijkste. :(

Blijft alleen de laatste stap over om uit te voeren: Cleanboot met daarna Windows update

Tijs.

cleanboot is juist het gene waar ik vast liep! er staat dat er bij taakbeheer een tabblad opstarten moet zijn! en dat heb ik niet!

De instructie lijkt niet compleet/correct. Vlgs. mij werkt onderstaande instructie wel:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> msconfig.exe
Ga naar tabblad Services
Vink "alle Microsoft services verbergen" aan
Vink de services uit die je dan nog ziet.
Ga naar tabblad Opstarten
Vink alles uit.
Klik op Ok, en herstart de pc.
Voer Windows Update opnieuw uit.

Tijs.

Van de automatisch opstartende items kun je gewoon alles uitschakelen. Van de SERVICES kun je alleen de services uitschakelen die niet van Microsoft zelf afkomstig zijn (denk aan anti-virus van externe partijen, printmonitors die bij de installatie van printers zijn geïnstalleerd etc.)
Zie dan ook dat er staat (bij het Services gedeelte) dat je éérst "alle Microsoft services verbergen" aan moet vinken voordat je de (dan resterende services) uitschakelt.

Tijs.

Ok, probeer dan het volgende:
Download, installeer en start Windows Repair All in One
Eventueel sla je de Malwarebyte AntiMalware check over in het proces, sla Check File System check over (heb je al gedaan), sla System File Check over (heb je al gedaan), maak wel het herstel punt en de backup van de registry.
In het keuzemenu op het einde in ieder geval aanvinken:
Reset Registry Permissions
Register System Files
Repair Windows Updates
Repair MSI
Restore Important Windows Services

Als dat niet helpt, dan kun je
a. Eerst hier kijken, want die heeft precies hetzelfde probleem als jij.
b. (als gebruiker van een eerlijke Windows versie) gratis hulp vragen aan Microsoft bij Windows Update: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je de tip gebruikt hebt uit a. van mijn vorige posting, oftewel het installeren van .Net Framework update 4.5 ??

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de terugmelding. :) Nu weet iedereen die deze discussiedraad leest hoe het probleem met die 2 specifieke updates opgelost kan worden. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan