Windows update problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanStegeman

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Goedemorgen,

Ik weet niet of het mag...maar dit bericht plaatste ik bij twee discussies over WindowsUpdate. Jullie moeten maar terechtwijzen als dat niet mag....

Ik heb een ergerlijk probleem waar ik niet meer uitkom. Windows Update werkt niet meer op mijn PC. De foutmeldingen variëren nogal maar komen toch steeds weer uit bij 80072EE2. Sinds 4 dagen houd ik mij hiermee bezig, ik heb alle internetfora en beschikbare 'oplossingen' doorlopen maar het biedt allemaal geen soelaas.

Sinds een dag of twee geldt dat ineens voor alle PC's en laptops bij mij in huis. (3 PC's, tweetal Windows7, eenmaal WinXP Pro + 1 Win7 laptop). Omdat de melding nu overal optreedt (terwijl de internetverbinding wel aanwezig is, browsen kan wel) heb ik het vermoeden dat er "iets" in mijn modem de zaak blokkeert. UPC kan mij daarmee niet helpen...."" nooit eerder gehoord, modem werkt normaal zover zij kunnen zien".

Wie laat hier eens een nieuw licht over schijnen, want ik ben redelijk wanhopig en ten einde raad. O ja, op enig moment deed WindowsUpdate het gedurende een drietal uren ineens weer. Er moesten 176 updates worden opgehaald -ik had mijn PC maar helemaal opnieuw geinstalleerd, vandaar de grote hoeveelheid- die gedurende 3 uur !! werkte. Iedere keer werd gestopt (na ong. 20 updates) geinstallerd en opnieuw opgestart, waarna er verder werd gegaan met updates.
Na 3 uur stopte dat ook en vervielen we weer in foutmeldingen. Wat mij interessant lijkt (hoewel ik het helemaal heb gehad met WindowsUpdate) is waarom alle PC in huis dit nu hebben, ook als we niet via de router "internetten" maar rechtstreeks op het UPC modem.

Nieuwe ROUTER? Nieuw Modem?

Zijn er misschien mensen die met hetzelfde bijltje hakten en een oplossing hebben? Gewoon wat steun zou ook al fijn zijn.... Bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haal het modem/router/UPCding eens een half uurtje uit het stopcontact?

Kan je eens proberen of een kennis bv een laptop meeneemt om te zien of hij hetzelfde probleem heeft op jouw verbinding?

Hoi Baarsha, en Jan stegeman, fijn dat het is opgelost. mochten er nog problemen terug komen met betrekking op trojans, lees deze (klik) eens door.
Dus blijf scannen, doe alles er aan om goed beveiligd te zijn.

Laatst bewerkt:
Dat windows adviseert adressen toe te moeten toevoegen in de firewall, wat normaal gesproken in een schoon systeem gewoon werken zal, kan je bijna ook wel veronderstellen dat misschien malware die instellingen verandert.
Omdat normaal gesproken in een niet geinfecteerd systeem niet deze instellingen veranderen, tenzij je dat zelf verandert.
Vandaar dat ik aanraad:
lees deze (klik) eens door.

Laatst bewerkt:
Eric777,

Ik moet nu (helaas) aan het werk.

Ik ga je suggesties vanavond bekijken en uitwerken .... blij dat er iemand weer iets nieuws suggereert. ("I ran out of ideas")

Ik ga vanavond in ieder geval eens een kennis in huis halen met een laptop. Als hij hetzelfde ondervindt als zijn laptop via mijn modem WindowsUpdate wil draaien dan lijkt het toch een modem-probleem te zijn. (Of concludeer ik dan te snel?)

Ja die manier is niet verkeerd.
Maar uiteraard moet de laptop wel goed beveiligd zijn en alles up to date hebben.
Want een rootkit kan je zien als een extreme terror voor een computer.
We gaan nog niet van het ergste uit, maar het duidt wel op zware besmetting als je windows updates uitgeschakeld worden.
Als je kan vertellen hoe je beveiligd bent, hoe je alles up tot date houdt, en wat je deed vlak voor het misging, kunnen we niet alleen met de gevolgen bezig, maar ook de oorzaak proberen te achterhalen, zodat je het de volgende keer voorkomen kan.
Werkze.
PS,
Een schets van een rootkit:
met een rootkit zorgt een cracker voor problemen in jou systeem waar die dus controle over heeft zolang de computer online is ( ga offline, dus geen internet en die cracker heeft geen invloed meer, wat niet wil zeggen dat je probleem is opgelost), en je wil dan die problemen oplossen, maar terwijl jij bezig bent met die problemen op lossen ben jij online, en wordt je computer misbruikt.
Jij komt steeds dieper in de problemen, dweilt achter wat de cracker molt voor jou in je systeem aan, en de cracker lacht zich suf.
Als de cracker dan alle data gestolen heeft wat mogelijk is en denkt, ik heb dat systeem niet meer nodig, dan gaat windows uit voor jou.
En zolang er niks verandert blijft die cracker invloed houden op je systeem.
Die cracker kan jou zelf tijdelijk laten denken dat het weer schoon is, en begint op de achtergrond gewoon weer opnieuw, tot jij er gek van wordt.

Er zijn ook crackers die je hele beveiliging overnemen, en dat het nog steeds lijkt alsof dat alles werkt, dan ga je je antivirus programma updaten, maar krijgt dan data binnen van de cracker, in plaats van antivirusdefinities.
Dat soort criminelen pluizen alles uit hoe ze alles kunnen manipuleren.

Het is niet voor niets dat men er vorige week pas achterkwam dat er vanuit het voormalig oostblok 750 GB aan data is gestolen van bedrijven en instellingen. en dat men dan aangifte wil doen als gevoelige doofpot info op straat komt te liggen.
Deze eeuw zal duidelijk worden wat er allemaal in de doofpotten zit, zoals het ook ging bij bepaalde instanties die kinderen op misdadige manier misbruikten en er mee wegkwamen omdat die poppetjes heilig waren verklaard, daar wil ik verder niet op in gaan.
___________________________________________________________________________________________________________________
Modems en routers kan je instellen via het ip adres van de modem of router.
Je kan een back-up maken ook via een bestand die je op kan slaan van alle instellingen.
Ga je naar het netwerkcentrum in het configuratiescherm en klik je links in het veld op Adapterinstellingen wijzigen, kan je dubbelklikken op de Lan of Wlan verbinding om deze ip adressen te zien.
Je ziet dan de status.
Als je dan op de knop Details klikt, zie je gegevens van je Lan verbinding.
De standaard gateway is het adres van de modem of router waar de computer internet van ontvangt.
Als je dat standaard gateway ip adres invoert in de adresbalk van je browser, bijvoorbeeld internet explorer, kom je in de instellingen van de modem/router.
Als alles goed werkt kan je daar in de instellingen zoeken, en zal je zeker ook een optie vinden om die instellingen op te slaan.
Natuurlijk wijzig je daar geen instellingen waar je de uitkomst niet van weet.
Er wordt ook dan om een wachtwoord gevraagd, standaard is deze meestal admin of 1234 als je die nog niet wijzigde.

Dus een cracker, zal als je daar het wachtwoord niet wijzigde ook heel makkelijk in de instellingen van je modem/router kunnen komen.

Een router achter je modem hebben, en je vindt in de instellingen van de router ook een gateway, wat weer de ip is van de modem waar de router achter hangt.

Je kan als je in de instellingen van een router komt alles ook weer op default instellen, en daarna je wachtwoord wijzigen.
Bij een modem als je internet en bellen in 1 hebt, kan je dat beter niet doen, anders kan je waarschijnlijk niet meer bellen daarna.
Dan zou je daarna contact op moeten nemen met de provider om alles weer goed in te stellen.

Ik bedacht me nog even, dat als je ook telefonie hebt via de modem, je beter je provider op de hoogte brengt, om te voorkomen dat misschien kwaadwillende je telefoon gaan gebruiken.
Want er zijn meer mensen geweest in het verleden die hoge telefoonkosten kregen omdat er veel gebeld was naar dure 0900 nummers door kwaadwillenden.
Die kwaadwillenden waren dan meestal eigenaar van dat dure 0900 nummer.

Ik ga vanavond in ieder geval eens een kennis in huis halen met een laptop. Als hij hetzelfde ondervindt als zijn laptop via mijn modem WindowsUpdate wil draaien dan lijkt het toch een modem-probleem te zijn. (Of concludeer ik dan te snel?)

Even over dit, je kan gewoon verbinding maken met de modem als je de verbinding verbreekt van buiten naar de modem.
Dit om zonder internet verbinding instellingen zoals hierboven beschreven te veranderen.
Je zal dan niet in verbinding staan met internet, maar wel met de modem, of als er ook een router tussen zit met de router en de modem.
In sommige gevallen om in de instellingen van de modem te komen is het het beste om direct met een kabel van de computer naar de modem te gaan.
Wil je in de instellingen van een router, doe je dat zelfde met een kabel naar de router.

Laatst bewerkt door een moderator:
@JanStegeman
Welkom op Helpmij :)
Heb je een eigen topic gegeven, het is inderdaad zoals je al veronderstelde niet toegestaan in anderman's topic in te breken en zeker niet 2x in verschillende topics!
Het kan zeker geen kwaad de voorwaarden nog eens goed door te lezen.
Succes verder met je vraag en op ons forum.
:thumb:

Laatst bewerkt:
Sidenote:
RootkitRevealer is a rootkit scanner from Microsoft Sysinternals. This program will search for user-mode or kernel-mode rootkits and list any API discrepancies that are found. The program was originally developed in 2006, which was before the more advanced rootkits were developed. Therefore, this program will not be able to properly detect new rootkits that use MBR or other advanced technologies.

Goedemorgen,

Ben nog niet toegekomen aan alle bovenstaande oplossingen en mogelijke oplossingen. Werd niet heel vrolijk van eventuele hackers die ik in de verhalen tegenkwam. Voorlopig gooi ik het even op mijn modem....en heb daar zo een afspraak over met UPC. Ze beloofden mij terug te bellen. Ik merk steeds meer dat er iets is met de snelheid waarmee ik op internet zit. De WindowsUpdate wordt dan mogelijk ook "timedOut" en performed dan niet meer. Ik deed zojuist een "UPCspeedtest"en kwam niet verder dan een download van bijne 1mb en in een later stadium halen we 2Mb. Ik geloof nu sterk dat daar de boosdoener zit. Geen idee wat daar dan mee is, maar ik laat me even door UPC verrassen.

Ik heb in ieder geval de router uit mijn netwerkje gesloopt. Die router zit bedraad aan mijn modem/router en loopt (via ingenieuze routes) door mijn huis naar de zolder alwaar de router (bedraad) een tweetal andere PC voorziet van een verbinding. Bovendien lopen we dan ook nog met mobiels en ipod's (als ik dat allemaal eens optel dan schrik ik eigenlijk wel een beetje) te internetten via ofwel het modem, ofwel de router op zolder. (die ook nog een draadloos signaal uitzendt)

Vooralsnog denk ik dat het probleem de snelheid is...ik ben nu bv. een "system readyness tools" van windows aan het downloaden -werd als één van de mogelijke oplossingen gezien- en daar is mijn laptop nu al een uur mee bezig (ik geloof dat dat ding 360Mb is)

Een update volgt .... (ik kan het woord update eigenlijk niet meer horen)

Sidenote:
RootkitRevealer is a rootkit scanner from Microsoft Sysinternals. This program will search for user-mode or kernel-mode rootkits and list any API discrepancies that are found. The program was originally developed in 2006, which was before the more advanced rootkits were developed. Therefore, this program will not be able to properly detect new rootkits that use MBR or other advanced technologies.

Ja goeie, je kan ze er inderdaad niet mee verwijderen, maar soms wel roots vinden, en dan googlen op die namen of er iets bekend over is.
Dus in die strekking kan je inderdaad met RootkitRevealer geen malware verwijderen, maar wel detecteren.
Omdat er ook oudere type rootkits gebruikt worden, en in die tijd er behoefte was aan detecterende programma's.
Ook al kan je er niet de volle 100% rootkits mee detecteren, wel een deel.

Ook roots van bijvoorbeeld norton software zal RootkitRevealer als een rootkit kunnen vinden, aangezien beveiligingssoftware van het niveau norton ook in alle lagen bestanden heeft.
Dus goed dat je het aangeeft.

Wat met rootkits wel reëel is dat deze de kernel zo aan kunnen passen, en dan is er geen verwijderen tegen.
Dan zou de kernel vernieuwd moeten worden ook, maar dat is wanneer het gaat om rootkits op kernelniveau.
Dus het verwijderen van iets wat als een graafmachine jou pc induikt, en wat wordt er vernield.
Als een graafmachine jouw huis overdendert door de muren heen, en je haalt de graafmachine weg, moet je ook je huis weer opnieuw opbouwen.
Daarmee kan je een rootkit op kernelbasis dus ook mee vergelijken.
Vandaar dat het verwijderen met repareren samen moet gaan, anders heeft verwijderen geen zin, en detecteren ook niet meer.
En als repareren dan formatteren wordt, omdat het systeem te veel heeft gehad, aangezien de kernelhandelingen verandert kunnen zijn, je op dat niveau opnieuw je kernel schoon op moet bouwen, dus opnieuw formateren en installeren.
Je installeert dan de kernel opnieuw.
Deze rootkits komen op je computer als je jezelf niet goed beschermde of ergens op klikte wat je niet had moeten klikken.
Dat is het gevaar van internet.
Goeie antivirus en firewall is dan onmisbaar.
alles up to date houden ook.
Want een rootkit op kernelbasis is niet makkelijk te repareren. dus heeft het detecteren ervan niet echt zin.

Stel je zou 2 rootkits krijgen van 2 crackers, met 19 trojans...
2 crackende concurenten willen jouw systeem?

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Het bleek toch het modem te zijn van UPC. De performance was ver beneden peil.....windows update wilde forse updates ophalen maar kon dat dus niet. De performance van het modem op het draadloze gedeelte was helemaal bedroevend. UPC heeft modem teruggezet naar fabrieksinstellingen (nu zegt speedtest) dat ik ook echt de 50mb snelheid haal waarvoor ik betaal. Het draadloze signaal vind ik nog steeds niet best....we halen daar geen 10mb. Nu ik het bedrade routertje weer heb geinstalleerd werkt alles weer redelijk perfect.

Eigenlijk raar dat ik niet meteen aan het modem heb gedacht en ook zal ik nu wat vaker speedtest aanroepen om te zien UPC performed. Het lijkt er dus op dat het probleem is getackled.

Dank aan mede-forum-leden voor alle suggesties.

Stel in ieder geval een nieuw wachtwoord in voor je modem, en vergeet je WPA2 niet.
Bij windows updates haal je geen 50Mbit (verwar het niet met Byte 1 bit is 1/8ste Byte dus 50/8 MB = 6,25) per seconde, dat heeft ook te maken met de uploadsnelheid van de server waar de data vandaan komt, en de afstand.
Om het getal voor marketing klank hoger te laten lijken wordt bit gebruikt in plaats van Byte, en 1 Byte is 8 bit.
bit geeft men aan met de kleine letter b en Byte met de hoofdletter B.
Bij zoveel updates kan je beter eerst alle beveiligingsupdates voor windows 7 aangevinkt laten en die allemaal installeren.
Dan bekijk je de rest.
Op een gegeven moment zal je ook SP1 misschien zien, ik adviseer eerst alle andere updates te installeren, en als alleen die van SP1 over is SP1 te installeren.
Je kan aan/uit uitvinken per update.
Daarna zie je weer nieuwe updates.
Ook als windows drivers tussen de updates zet voor je hardware, kan je die beter niet mee installeren, maar de orginele drivers van de fabrikant downloaden en installeren, of van de bijbehorende cd met drivers.

Laatst bewerkt:
Op een gegeven moment zal je ook SP1 misschien zien, ik adviseer eerst alle andere updates te installeren, en als alleen die van SP1 over is SP1 te installeren.
Je kan aan/uit uitvinken per update.
Daarna zie je weer nieuwe updates.
.

Ik zou juist adviseren SP1 altijd als eerste te installeren, omdat deze veel van de individuele updates meeneemt. Daarna kunnen de overgebleven updates binnenrollen, welke dan ook soms specifieke voor SP1 zijn.

Ik zou juist adviseren SP1 altijd als eerste te installeren, omdat deze veel van de individuele updates meeneemt. Daarna kunnen de overgebleven updates binnenrollen, welke dan ook soms specifieke voor SP1 zijn.

In dat geval kan je dus de rest uitvinken en alleen SP 1 installeren.
Wat niet meegenomen wordt kom je dan later wel weer tegen.

Ik installeer de updates in groepen, ik deel ze in in de volgende groepen:
Windows 7 updates
.NET framework updates
Internet explorer 9 updates.
Drivers voor hardware aangeboden door microsoft (deze installeer ik niet, maar gebruik dan liever de orginele drivers van de hardware fabrikant.)

Het is niet gezegd dat het altijd mis zal gaan als je alles tegelijk update, dus alles aangevinkt laat, met name omdat er als SP1 zich aanmeld bij windows updates er nog windows 7 updates zijn, meestal niet veel.
Ook de optionele updates, die hebben een andere behandeling nodig.
Als je klikt op Meer informatie krijg je via de website van microsoft informatie over de update, hiermee kan je beslissen of je deze update nodig hebt of niet.
Meer informatie voor drivers in die update sectie krijg je niet, een lege pagina zal dan verschijnen in je browser.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan