Windows update uitvoeren in VMware

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb een officiele Windows Vista update gekocht. Als je op een normaal os installeert, moet je natuurlijk de update 'over' een ouder os installeren.
Maar hoe gaat dat in VMware? Stel, ik installeer Windows 2000; hoe krijg ik dan Vista als update geinstalleerd? Of kan dit gewoon niet?
Of is er een ander trucje om een update als een volledig os geinstalleert te krijgen?

Of het kan of niet in VMware weet ik niet.
Op een normale manier installeer je de update echter zonder je licentie in te voeren.
Herhaal de procedure maar nu wel met je licentie.

Of je direct van windows 2000 naar vista kan, weet ik niet en dat betwijfel ik ook.
Maar je kan gewoon opstarten van Windows 2000/xp en dan de cd er in doen van Vista en kiezen voor upgrade.

Of het kan of niet in VMware weet ik niet.
Op een normale manier installeer je de update echter zonder je licentie in te voeren.
Herhaal de procedure maar nu wel met je licentie.

Bedankt voor je reactie..
Bij een volledige installatie moet je een reeks invoeren van 5 x 5 tekens. Op de update verpakking zit echter een stikker met deze reeks: 5-3-3-3 (specifiek voor updates denk ik?).
Echter, bij de 2e installatie wordt (net als bij de eerste) verzocht om de 5 x 5 reeks in te voeren. Conclusie is dan volgens mij dat het niet lukt. Helaas!

Of je direct van windows 2000 naar vista kan, weet ik niet en dat betwijfel ik ook.
Maar je kan gewoon opstarten van Windows 2000/xp en dan de cd er in doen van Vista en kiezen voor upgrade.

Bedankt voor je reactie.....
Echter... bij de update vanaf 2000 naar Vista krijg ik de melding dat SP4 geinstalleerd moet zijn in 2000. Als ik dan vervolgens een update uit wil voeren in 2000, krijg ik de melding dat dit niet kan. Dus het lijkt gewoon niet te lukken. Jammer!

Bij de Vista update die ik heb geïnstalleerd (alweer een tijdje geleden) hoorde wel een 5 x 5 licentie.
Wellicht is de procedure inmiddels gewijzigd:confused:

Badankt voor je tip. Inmiddels SP4 NL opgehaald, maar nu weer bij het installeren gezeur over de Windows server waarmee geen verbinding gemaakt kan worden. Je moet wel veel geduld hebben met dat oude spul:confused: Ik probeer het nog wel eens een keer.

Bij de Vista update die ik heb geïnstalleerd (alweer een tijdje geleden) hoorde wel een 5 x 5 licentie.
Wellicht is de procedure inmiddels gewijzigd:confused:

Klopt! Bij mij ook. Door allerlei onduidelijkheden heb ik me hierin vergist. Dus toch 5 x 5! Exxcuus voor de verwarring.

Badankt voor je tip. Inmiddels SP4 NL opgehaald, maar nu weer bij het installeren gezeur over de Windows server waarmee geen verbinding gemaakt kan worden. Je moet wel veel geduld hebben met dat oude spul:confused: Ik probeer het nog wel eens een keer.

Na veel geklungel is het inmiddels gelukt SP 4 op te halen en te installeren. En daar overheen Vista.
En... heel handig, ik kan de update van Vista (in VMware dus) ook, zónder onderliggend' os direct installeren. Scheelt een hoop gedoe.

Allen bedankt voor de info en tips :thumb:

No problem at all.
Maar zet je vraag (bovenin blauwe balk) op opgelost.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan