windows update werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkstar

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
hoi,

ik heb onlangs me een nieuwe pc ineengestoken, en windows xp pro op geinstalleerd deze had ik volledig geupdate, maar ik had een probleem met men thema's ik had alleen de klassic toenik zocht naar een vista achtige.

dus had ik veel geprobeerd en heb gwn men windows gerepareerd, dit had dat opgelost en daar laat ik het bij voor de thema's.

Het probleem dat ik nu onder vind is dat men updates niet beginnen te downloaden of niet kunnen geinstalleerd worden. ook bij afsluiten installeeren ze niet.

op dit forum stonden al een paar verwanten van dit probleem heb getest wat bij hun de oplossing was maar niets werkt.

hopelijk weet iemand wat te doen

heb je de verwant met dial-a-fix al geprobeert? :thumb: (tip van dnties :thumb:)

Jep veranderd niets :s

alle vinkjes daarvan? dus ook die van sofwaredistrubution? :confused:

anders heb ik ook echt geen idee meer...

je zou misschien voor het gemak van de helpers eens kunnen opsommen wat je allemaal al hebt geprobeert zodat je niet twee keer hetzelfde moet proberen ;)

Probeer het onderstaande eens, lost voor mij meestal de problemen op.

Registreren van DLL's
Dynamic Link Libaries bevatten allerlei routines voor applicaties. Wanneer een benodigde DLL niet geladen is kan de routine niet worden uitgevoerd. Windows Update maakt gebruik van de volgende DLL´s die we opnieuw zullen registreren.
1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren (Als je geen uitvoeren optie hebt druk dan de Windows toets in + R)
3. Type het commando "CMD" (Zonder aanhalingstekens) en klik op OK
4. In het DOS scherm wat nu staat geven we achtereenvolgens de volgende commando´s:

regsvr32 MSXML.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML2.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML3.DLL [Enter]
regsvr32 WUPS2.DLL [Enter]
regsvr32 Wuaueng.DLL [Enter]

Bij elke [Enter] komt er een melding van RegSvr32 "DllRegisterServer van [naam].dll geslaagd.". De DLL is dan geladen. Wanneer een bestand niet bestaat krijgt u de melding "Het in het geheugen laden van de bibliotheek ([naam.dll]) is mislukt. -Kan opgegeven module niet vinden.". Dit is niet erg en u kunt dan gewoon de volgende DLL laden.

het registeren van de dll's veranderd niets, en dail-a-fix veranderd ook niet.

begin te denken aan format eig ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan