Windows update wilt geen updates installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quintenaalst

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2014
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum! Ongeveer 55 dagen ben ik nu in het bezit van een ASUS transformer book TX300CA. Aan het begin moet natuurlijk de nodige updates plaatsvinden en dat zijn er vaak nog wel wat. Maar na een tijdje moest ik elke keer bij het afsluiten ook 87 updates installeren. Wat blijkt: De updates mislukken steeds. Nu kreeg ik de volgende error codes:

Code 80070003
Code 800736B3
Code 643

Op al deze codes heb ik gezocht binnen Google en meerdere dingen geprobeerd zoals in CMD sfc/scannow etc. Maar dit werkt allemaal niet. Toen dacht ik, laat ik anders mijn laptop resetten naar zoals die toen uit de fabriek kan. Helaas kon dit niet omdat ik dan het medium moest plaatsen (wat ik niet heb, windows stond al op de laptop) en/of dat er bestanden ontbraken om dit herstel uit te kunnen voeren.

Ik hoop dat ik mijn probleem helder heb kunnen overbrengen en dat we wie weet samen tot een oplossing hiervoor kunnen komen!

Dankjewel!

Heb hem zojuist uitgevoerd en helaas.

Problemen met het installeren van recente updates - Niet opgelost
Checking for missing or corrupt files - Vastgesteld

Hier staat de beschrijving voor 0x80070643 en hier voor de 0x80070003.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de .NET fix eroverheen gegooid alleen nu kan hij helemaal geen updates meer vinden en krijg ik de volgende melding:

Code 8024A000

Heb dat probleem zojuist opgelost. Heb geprobeerd de updates opnieuw te installeren maar nu krijg ik de volgende codes weer:

Code 643
Code 800736B3

Probeer eens Deze stappen uit:

1. Ga naar Taakbeheer (CTRL+SHIFT+ESC) en zoek voor de procesnaam "WindowsUpdater.exe" En Beëindig deze.
2. Open CommandPromt met Administrator bevoegdheden.
3. Typ "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth" en druk op Enter.
4. Typ "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth"en druk op Enter.
5. Restart je Computer.

(Commands Zonder "" uitvoeren)

Probeer eens Deze stappen uit:

1. Ga naar Taakbeheer (CTRL+SHIFT+ESC) en zoek voor de procesnaam "WindowsUpdater.exe" En Beëindig deze.
2. Open CommandPromt met Administrator bevoegdheden.
3. Typ "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth" en druk op Enter.
4. Typ "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth"en druk op Enter.
5. Restart je Computer.

(Commands Zonder "" uitvoeren)

We have a winner!!!
Dit was hem, hartstikke bedankt :)!!

Waar kan ik zetten dat het is opgelost?

Groeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan