windows update wordt tegengehouden door beheerdersrechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
kwil me windows xp updaten maar als ik ga naar windows update zegt hij dat ik me moet aanmelden als beheerder:s maar ik ben al beheerder: hoe komt dit?

Bij het opstarten als je je inlogscherm krijgt log je je in als " administrator" geef je ente en dan sta je als beheerder ingelogd.

Dit misverstand is vaker aan de orde als er 1 gebruiker is dan zie je vaak die naam alleen staan maar de administrator is altijd aanwezig. Bij installatie van je OS maak je nl. onder de administrator je 1ste useraccount aan.

Het feit dat bij jouw naam alle rechten en geen beperkingen staan heeft hier niets mee te maken.

greetz
H

waar moet je dat administrator dan zien:confused:, ik zie maar 3 gebruikers staan: mijn ma, mijn pa en ik, maar geen administrator

Laatst bewerkt:
Dat klopt...
Als je nu op de escapetoets drukt krijg je een leeg inlogscherm, als er wel een naam in staat haal je die weg en typ je "administrator" dan log je in.

als ik esc druk, gebeurt er nix:confused:

p.s. het gaat wel over de professional edition van xp

Als je in de veilige modus opstart dan moet je de administrator wel kunnen zien.

Maar probeer dit eens:
Ga naar je Start menu, kies uitvoeren en typ regedit

Ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList\
Verander de Administrator sleutel door de waarde te veranderen naar 1 (Daarna een reboot natuurlijk)

Als het goed is krijg je nu bij het starten ook de optie om als admin in te loggen.

Ik hoor wel.
H

PS niet iets anders verwijderen ofzo want je bent in het register bezig en dat is vrij gevoelig.

Laatst bewerkt:
dit is wat ik krijg: waar moet ik op klikken voor de administrator account:confused: zie hem nergens staan: of moet ik hem nog aanmaken?

-standaard
-helpassistant
-IUSR_
-IWAM_
-NetShowServices
-SQLAgentCmdExec
-TsInternetUser
-VUSR_

Als je in het menu op bewerken klikt en dan op nieuw dan kies je uit het volgende menu Dwordwaarde.

Wijzig de naam van het vakje dat dan ontstaat in Administrator.
Dan klik je rechts met je muis erop en kiest wijzigen. Daar zie je een 0 staan, maak hier een 1 van en start opnieuw op.

Ik hoor wel.

Groeten en voorzichtig.
H

ik kan me nu idd al aanmelden als administrator, maar ik krijg nog steeds de foutmelding dat ik geen administrator ben, komt dit doordat het een illegale versie van windows betreft:(

Ik zou toch eens opstarten in de veilige modus en een paar spysweepers, trojanscanners en virusscanner laten lopen.

Greetz
H

nja, maar die niewe hard disk komt er tog, maar nu zal ik natuurlijk alles moeten herinstalleren:confused: als ik nu op die niewe hard disk 2 partities maak(dus eerst als slave hangen in deze pc) kan ik dan gwn alle programmas en muziek en documenten... naar deze schijf op de tweede partitie? dan hem als master in pc hangen en gwn windows xp herinstalleren, want de enigste fouten die ik nu heb zijn: het op fouten controleren bij het opstarten van de pc en maar 1 gebruiker tegelijk kunnen aanmelden. ik denk niet dat dit met de programmas te zien heeft?

Je laatste post leest een beetje moeilijk...

Ik begrijp dat je straks 2 HDD hebt. Dan zou ik ze beiden in 2 delen formateren zodat je 4 schijven hebt.
BV:
1 voor Windows -C
Hier installeer je je OS en maakt meteen nadat je de schone installatie en updates hebt gedaan een herstelpunt of een image.

1 voor Backups -D
Verplaats o.a. je map mijn documenten met submappan als afbeeldingen etc... hiernaartoe dit doe je sinpelweg door op het pictogram bij mijn documenten te klikken en van de lokatie C een D te maken.
Verder zet je hier alles op wat je niet kwijt wilt.

1 voor downloads -D
Als je een P2P gebruiker bent, dan kan je die beschikbaar stellen en als opslag gebruiken voor je downloads.

1 voor whatever....-E
Voor de toekomst...of het wegschrijven van een image etc...

Vergeet voor je aan de gang gaat niet om al je emailadressen, documenten, foto's, emails, favorieten en downloads te backuppen.

Verder weet ik niet wat je aan spelers etc.. in je pc hebt maar houdt in de gaten wat je als master en slave instelt.

Formateer niet op de snelle manier maar gewoon goed, ik weet nl niet of je mbr dan ook meegeformateerd wordt en het lijkt me verstandig om een goede schone installatie neer te zetten.

Let ook op dat je voor elke gebruiker de backups maakt.

Suc6 en greetz
H

ja srr van die post, maar kzal het ff uitleggen: ik heb in de sectie hard disks een topic geplaatst over mijn harde schijf die op zijn laatste eindjes loopt, normaal moest die post daar, maar het een heeft wel een beetje met het ander te zien:) die hard disk is dus idd wel versleten en daarom zal ik een andere hard disk er in hangen(single!!) nu zou ik dus al de gegevens van deze schijf naar daar willen verplaatsen en mits mijn windows nog maar een drie-tal weken geinstalleerd is heb ik niet veel zin om dit nog es te doen, dus alle programmas, muziek, foto's, filmpjes... naar de niewe schijf verplaatsen na deze eerst te hebben gepartitioneerd in twee delen. dan windows xp installeren op het eerste deel van die schijf en dan denk ik klaar te zijn. kan ik trouwens mijn documenten zetten op een andere partitie dan die van de windows?

Ja dat kan, zoals ik al zei

BV naar Backups -D
Verplaats o.a. je map mijn documenten incl. submappen als afbeeldingen etc... hiernaartoe, dit doe je simpelweg door op het pictogram bij mijn documenten te klikken en van de lokatie C een D te maken.
Verder zet je hier alles op wat je niet kwijt wilt.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan