Windows Update.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Zou graag willen weten of er op de harde schijf zich een map bevind met alle Updates van "windows Update"?

Dus niet die in software, Aida32, installatiegeschiedenis Windows Update e.d

Tot en met ME staat dat op 2 plaatsen:
- C:\Windows\Win Update
- C:\Windows\Downloaded Program Files

Ik weet niet wat Aida vindt op XP.

Falco

Hoi Falco.

Gaat mij om het volgende. Als ik kijk in Aida32 staat daar een hele reeks Updates van Windows ( Hotfix e.d).
Als ik dan vervolgens kijk onder software zijn dit er niet meer zoveel! Het lijkt erop of er een deel Updates weg zijn, hoewel ik me kan vergissen. Nou wil ik dit natrekken maar kan geen map vinden.

Laatst bewerkt:
Nu dat je dit zegt...ik dacht: zou ik ook even kort met Aida kijken.
Het vreemde is (bij mij) dat ik op C niet meer heb over Updates.
Als ik bij Microsoft op de Update site ga dan krijg ik steeds foutmelding en kan niets updaten.
In mijn Aida lijst staan wel updates van hun.
Zie bijlage
Ik denk dat deze updates zich verspreiden op de PC.
Toen dat Update nog werkte bij Microsoft ik deed het volgende:
Download update naar D (partitie).
Daar heb ik een mapje voor dit (mapje: Downloads),
Daarna ging ik instal. en vervolgens dat update verwijderen.
Ik denk dat Aida een soort van log bij houdt.

Falco

Bijlagen

Is inderdaad vreemd. Volgens mij moet er een map zijn met deze Updates. Heb ook effe nog gekeken in mapopties, en daar verborgen bestanden en mappen aangevinkt. Toen verscheen er een map met "Windows Update" en dacht ik effe het gevonden te hebben, maar ook hier geen enkele Update. Heb zelf het idee dat Microsoft ergens mee bezig is waar wij niks vanaf weten! Volgens mij is de softwarelijst een stuk gekrompen na de laaste Updates maar weet dit niet zeker??

Hopelijk is het systeem dicht en geen gatenkaas geworden :D

Als je verborgen bestanden weergeeft. En dan naar C/Windows, zie je in de map al die uninstall bestanden zoals deze: $NtUninstallQ815021$.
Zijn dat ze niet?

Op mijn PC (deze dus) worden de verborgen bestanden weergegeven altijd.
Goed, hier gebruik ik ME maar ik zie niets in dat trend (voorbeeld van ADSL-er)

Falco

Geplaatst door ADSL-er
Als je verborgen bestanden weergeeft. En dan naar C/Windows, zie je in de map al die uninstall bestanden zoals deze: $NtUninstallQ815021$.
Zijn dat ze niet?

En is het de bedoeling dat al die uninstall files bewaard blijven? Mijn XP hier laat ik automatisch updaten en het lijkt me toch niet de bedoeling dat die updates later weer verwijderd moeten worden.
Kan je dat trouwens ergens uitzetten dat die uninstallfiles opgeslagen worden?

Volgens mij heb ik hier ergens gelezen (Bennie geloof ik) dat die files daar moeten blijven staan, heb al gezocht maar kan het zo gauw niet meer vinden.

Nee, de updates verwijder je niet. Het beste is als je bij updaten kiest voor:
Bestand openen vanaf huidige locatie. Dan wordt direct de update geïnstalleerd.
Ik ging ze eerst opslaan als..
Maar als je 1 update of programma download en vervolgens deze installeert, daarna kun je de gedownloade bestand verwijderen. Anders heb je toch veel dubbel.
Ik heb op deze PC de partitie D. Daar heb ik 1 mapje gemaakt met de naam Downloads. Alles dat ik binnenhaal van internet gaat 1 in dat mapje en wordt gescand op virussen. Als ik in dat mapje genoeg progjes heb, zeg maar rond de 600MB dan ga ik deze op een CD branden. Mocht iets met de PC mis gaan dan hoef ik niet opnieuw alles te zoeken + downloaden.
Updates van Windows gooi ik weg na installatie.
De door anderen genoemde "uninstal" wat op C:\ staat dat moet daar blijven.

Geplaatst door falconetti

De door anderen genoemde "uninstal" wat op C:\ staat dat moet daar blijven.

Kan iemand misschien ook uitleggen waarom?
Het lijkt mij dat dat juist bestanden zijn waarmee je de updates weer ongedaan kunt maken. Maar die heb je dan toch niet meer nodig?

Als je updates gaat downloaden staat soms erbij of je deze wel of niet kan verwijderen na installatie. Bijv. : Direkt X kan niet meer verwijdert worden.
Maar stel dat jij een update gaat downloaden en achteraf blijkt dat je dat toch niet wenst te houden, of dat je PC hierdoor niet echt optimaal blijft werken.
Hiervoor kun je dus de “uninstal” gebruiken.
Wat ik soms “weggooi” dat zijn dus de complete “update” dat ik eerst opsla in mijn mapje Downloads op mijn D partitie (schijf).
Ik instaleer de update maar deze installeert zich op partitie C dus ook waar Windows staat. Daar komt ook dat “uninstal” bestandje. Dat gooi ik dus niet weg.

Falco

Door ADSL-er.
als je verborgen bestanden weergeeft. En dan naar C/Windows, zie je in de map al die uninstall bestanden zoals deze: $NTUninstallQ815021 $. Zijn dat ze niet?
Ja dat zijn ze. Bedankt :)

@margaNo.
Ik zou geen Updates verwijderen van M.S. Ze worden niet voor niks geinstalleerd. Alleen in uitzonderlijke gevallen kan men deze verwijderen! Kijk eens onder eigenschapen van deze bestanden!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door l.slaats.

@margaNo.
Ik zou geen Updates verwijderen van M.S. Ze worden niet voor niks geinstalleerd. Alleen in uitzonderlijke gevallen kan men deze verwijderen! Kijk eens onder eigenschapen van deze bestanden!

Ik ga ook geen updates verwijderen !

Ik bedoel de UNINSTALL- files in de windowsmap! Dat zijn toch geen updates :confused:

Geplaatst door margaNo

Ik ga ook geen updates verwijderen !

Ik bedoel de UNINSTALL- files in de windowsmap! Dat zijn toch geen updates :confused:

Ik heb 26x $NtUninstall gevonden via zoeken op verborgen bestanden en zie 26 updates in Software, klopt dus als een bus. Logische conclusie, laat die uninstallers staan, volgens mij nodig als je een update wilt verwijderen.

Je krijgt ook vaak een uninstall-filetje (meestal dan Program Files) bij het installeren van een progje. Bij het de-installeren van dat progje via Software maakt Windows gebruik van dat uninstall-filetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan