Windows update ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo, ik probeerde vanmiddag windows updates te downloaden maar het lukte niet...ik klikte op Windows Update (via start -> alle programma's) en ik kreeg het volgende bericht...

"Windows Update kan niet doorgaan omdat een vereiste service is uitgeschakeld. Windows Update heeft de volgende services nodig:
Met Automatische updates worden essentiële updates voor de computer gezocht, gedownload en geïnstalleerd.
Met Background Intelligent Transfer Service (BITS) worden updates sneller gedownload en opnieuw gestart.
Het Gebeurtenislogboek legt gebeurtenissen van Windows Update vast zodat problemen kunnen worden opgelost. Zorg dat deze services zijn ingeschakeld:

1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
2. Typ services.msc en klik vervolgens op OK.
3. Klik in de lijst met services met de rechtermuisknop op de naam van de service en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Selecteer Automatisch in de lijst Opstarttype.
5. Controleer of de service is gestart."

Dus ik kijken bij die services.msc maar Automatische Updates was ingeschakeld en die andere 2 stonden niet in die lijst?

Zouden jullie kunnen helpen? grtz

Probeer anders die services eens te stoppen en dan weer te starten. Sluit hierna het services venster af met bestand > sluiten. Schakel vervolgens pc uit, en start opnieuw op.

Staat in Start > Configuratiescherm > Systeem > Tabblad 'Automatische Updates' ook alles goed aangevinkt?

Hij staat op "Updates downloaden, maar ik bepaal wanneer de updates worden gedownload "

Moet hij op Automatisch staan?

Zoek deze in Services: => Intelligente achtergrondsoverdrachtservice (BITS). Zet deze op Automatisch en bevestig met toepassen en OK. Controleer of deze ook gestart is!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jongerius
Hij staat op "Updates downloaden, maar ik bepaal wanneer de updates worden gedownload "

Moet hij op Automatisch staan?

Nee, dat bepaal je zelf!
Zoek tevens eens naar 'Event Log' in Services en zet ook deze op Automatisch, en vervolgens bevestigen met toepassen en OK. Nu moet het weer werken :)

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, maar fijn dat het gelukt is :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan