Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Gisteren kreeg ik bericht dat er updates klaar stonden en of ik deze maar wilde downloaden. Toestemming gegeven, maar er gebeurde niets. In de history van WU gekeken en aan de hand van de gemelde foutmelding onderzoek gedaan op internet. Mijn probleem werd veroorzaakt door de Symantec tool die alle sporen van Norton van je pc verwijderd. Blijkbaar zou daarmee de link van BITS ook worden beschadigd. However: de oplossong was het opnieuw installeren van Norton Systemworks. Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad daarna werkte de Update weer. Vervolgens Norton weer verwijderd en opnieuw de pc gestart, krijg ik de melding dat het bestand c:\windows\system32\config\SYSTEM beschadigd is en dat ik mijn installatie cd erin moet stoppen en met r ..... Op een andere pc op internet gezocht naar een work around. De aanbevelingen van Microsoft uitgevoerd om middels de repair functie uit het bestand repair om je c:schijf een aantal bestanden opnieuw in de het bestand config te kopiëren en daarna op te starten. Werkt perfect, alleen denkt het systeem dat er een nieuwe installatie is gedaan. Wat voor problemen dat weer geeft, maar goed. Ik wilde gaan updaten en na aanvankelijke problemen om de update functie weer aan de praat te krijgen, begon de download met de WINDOWS GENUINE ADVANTAGE VALIDATION TOOL. Prima: melding = software succesvol geïnstallerd, ga verder. OK. Update functie begint weer met het installeren van de WGAVT. Software succesvol geïnstalleerd, ga verder. OK. Update functie begint weer met ..... U raadt het al. En nu weet ik het eefekes niet meer. De update functie is V6. SP2 is in de huidige omstandigheden nog niet geïnstalleerd. Graag nu goede adviezen. Bij voorbaat mijn hartelijke dank. :thumb:
 
Je zou misschien eens gebruik kunnen maken van de [Enter] toets, dan is het iets makkelijker leesbaar :)
 
Probleem is opgelost. Één van de bestanden die vervangen moest worden in c:\windows\system32\config was het bestand software. Ik heb deze later weer vervangen door het origineel en daarna ging het (voor het grootste deel) weer van een leien dakje. Ik heb overigens een nieuw, maar wel aan de Update functie gerelateerde melding gedaan over één update die niet geladen wil worden onder de sectie Foutmeldingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan