windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

dicks

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Help,

Ik kan op de een of andere manier al een paar maanden geen windows update meer uitvoeren. Het heeft altijd gewerkt maar nu niet meer, als ik volgens de bijgevoegde schermafbeelding op nu registreren ed klik, kom ik weer terug op het 1e scherm van windows update,enz, enz. maar er wordt niets geupdate. ik heb windows xp home.

update 1.JPG

Laatst bewerkt:
Ga naar configuratie scherm ----> software en ga dan naar windows updates. Waarschijnlijk werkt dit wel

ook deze manier werktniet, maar toch bedankt voor de tip.

Hier staan alle updates, alleen engels.
Of de autopatcher, deze, Nederlands.
Heb je kans, dat erna alles weer werkt.

Laatst bewerkt:
Hallo:shocked: ,

misschien heb je hier wat aan. als je windows xp opnieuw hebt geinstalleerd kan je 30 dagen updates halen en daar na niet meer want dan moet je weer registreren.

Product activatie Windows XP

Velen onder u zullen Windows XP al eens opnieuw hebben moeten installeren. Soms door een fout in het programma, of misschien door het destructieve van een virus. Na de nieuwe installatie van XP wacht je nog een taak: je Windows product opnieuw registreren. Doe je dat niet dan valt je OS uit na 30 dagen. Opnieuw registreren is een tijdrovend werkje, en daar zien we allen tegen op, nietwaar?

Er is echter een oplossing: dit is geen crack of een oneerlijke manier om de "WindowsProductActivation" (WPA) te omzeilen. Het laat wettige gebruikers van de software toe om na een volledige installatie hun oude activatie voort te zetten op hun nieuwe installatie.

De truc bestaat er in om, voor de re-installatie het bestand C:\windows\system32\wpa.dbl en wpa.bak (als deze laatste bestaat) te kopiëren naar een diskette. Na de installatie van Windows XP start je de PC op in XP’s "SafeMode / CommandPrompt" (Veilige Modus met Command Prompt). Dit doe je door F8 aan te tikken tijdens het opstarten of het "booten". Daarna tik je bij de Command Prompt de volgende opdrachten in:

>CD %systemroot%\system32

>REN wpa.dbl wpa.nonactivated

>REN wpa.bak wpa.nonactivated (indien deze bestaat)

>COPY a:wpa.* c: (in de veronderstelling dat je een diskette had gekozen om je bestand op te slaan)

Start het systeem opnieuw in normale mode.

Omdat er niets is veranderd in je systeem ( je BIOS,CPU,RAM enzovoort zijn het zelfde gebleven) en je installeert dezelfde kopie van Windows XP die vroeger geïnstalleerd was, zou je oude WPA sleutel moeten aanvaard worden als echt, wat je een heel deel werk en tijd bespaart.

Dit werkt niet als je de Windows XP software op een andere PC wilt installeren, het is dus geen illegale manier om een kopie van je OS te laten werken.

ik heb dit artikel gevonden op een site. misschien kun je die 1/2 bestanden van een andere pc afhalen met windows xp erop en dan werkt update misschien wel.

groetjes van joey :thumb:

Ik krijg de melding die Dicks heeft ook op een laptop. Zijn er oplossingen?

Het volgende op het PCM-forum gevonden en dit werkt:

Verwijder de tijdelijke bestanden van Internet Explorer
1. Start Internet Explorer.
2. Open het menu Extra en klik op Internet-opties.
3. Open het tabblad Algemeen.
4. Klik onder Tijdelijke Internet-bestanden op Cookies verwijderen.
5. Klik in het vak Cookies verwijderen op OK.
6. Klik op Bestanden verwijderen.
7. Schakel het selectievakje Ook alle off line items verwijderen in het dialoogvenster Bestanden verwijderen in en klik op OK.
8. Klik op de knop Geschiedenis wissen in de sectie Geschiedenis.
9. Klik op Ja en vervolgens op OK.

Eventueel kunt u ook nog de PC in Veilige Modus opstarten en de TEMP mappen leegmaken. Deze map kunt u openen door op Start te klikken, dan uitvoeren en dan daar %TEMP% (Dus procent teken, TEMP procent teken en dan Enter). Verwijder de bestanden in deze map. Mocht er een bestand niet te verwijderen zijn dan is dat nu in gebruik en kunt u het laten staan.

Registreren van DLL's
Dynamic Link Libaries bevatten allerlei routines voor applicaties. Wanneer een benodigde DLL niet geladen is kan de routine niet worden uitgevoerd. Windows Update maakt gebruik van de volgende DLL´s die we opnieuw zullen registreren.
1. Klik op Start
2. Klik op Uitvoeren
3. Klik op CMD en klik op OK
4. In het DOS scherm wat nu staat geven we achtereenvolgens de volgende commando´s:
regsvr32 MSXML.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML2.DLL [Enter]
regsvr32 MSXML3.DLL [Enter]

Hierna opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan