windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
426
ik werk met windowsvista, maar de laatste tijd kan ik geen wimdowsupdate uitvoeren. als ik windows update uitvoet dan krijg i devolgende foutmelding:

er is een fout opgetreden tijdens het zoeken naar nieuwe updates voor uw computer
code 80072efe
kan ik dit zo oplossen of moet ik via de cd een herinstalatie uitvoeren?
 
kijk eens bij je internet instellingen of je DNS niet op handmatig/manual staat. die foutmelding duidt op een verbindingsprobleem
 
In aansluiting op de vorige poster: Kan ook aan malware liggen die een proxy-server, DNS-server etc. heeft ingesteld voor je.

Doe (als eerste) de stappen in deze discussiedraad. Verdere ondersteuning op websites als http://www.nucia.eu en http://www.bluemedicine.be als je het idee hebt dat er (ook na die stappen) nog malware op je pc aanwezig is.

Succes,

Tijs.
 
ehm DNNS instellingen hoe kom ik daar ookweer. mijn update heb het altijd gedaan hoe kan dat nou ineens verandert zijn?
 
DNS-instellingen zijn te bekijken met [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Als je Vista of W7 hebt zul je dan nog in de linkermarge moeten klikken op iets dat Netwerkverbindingen beheren heet (of zoiets).
Dan rechtsklikken op de netwerkkaart die je gebruikt, Eigenschappen kiezen en daarna bij Internet-protocol (TCP/IP) [XP] of IPv4 [Vista en Windows 7] de Eigenschappen van opvragen. Kijken wat er staat ingesteld bij DNS-servers.

Normaal gesproken staat die op DNS-servers automatisch toewijzen, maar malware kan ook nog zaken aanpassen die verder niet te zien zijn. Vandaar die checks waar ik het over had.

De oorzaak van de problemen kunnen we niet vertellen, eenvoudigweg omdat we van hieruit geen zicht hebben op jouw computer. Vandaar de suggesties voor die eerste anti-malware stappen waar ik het over had in mijn vorige posting.

Succes,

Tijs.
 
kan in miet beter een herinstalatie doe want mijn dns staat op automatisch en ik heb mijn computer al gescand
 
Dat kun je natuurlijk altijd proberen. Betekent wel dat alle software ook opnieuw moet worden geïnstalleerd etc.
Stel ook vooraf je mailbestanden, tekstverwerkersbestanden etc. veilig, voorzover die niet op een externe harde schijf staan.


Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan