windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASlot

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Het gaat om de PC van mijn oom, die werkt met windows 7.

Instellingen staan op: Updates automatisch installeren, elke dag om 10.00

Download en installeert hij alleen updates als:
- de modem aan staat?
- de computer zelf aan staat?

Hij staat op 10.00 uur; is er misschien een betere tijd voor; een tijd juist dat de pc in gebruik is of beter juist dat hij volledig uit staat?

Vriendelijke groet!

Laatst bewerkt:
Het is , voor mij dan , handiger om gewoon Windows te laten kiezen wanneer de updates worden geinstalleerd.
Maar de computer moet inderdaad aan staan om de updates te installeren. Dus ik zal hem dan rond 11 , 12 uur zetten.

Ok, ik heb de Microsoft-bron nog ergens in mijn bookmarks:

Zelfs als je Automatische Updates uit zet, zal Windows bij het opstarten even controleren of er updates zijn. Dat is hard gecodeerd, & er word zelfs indien beschikbaar een Internet-verbinding gemaakt, nog voor de FireWall is ingeschakeld, terwijl de normale Internet-verbinding pas word verbonden nadat de FireWall, indien beschikbaar, gestart is.

De Microsoft Updates worden standaard elke 2de dinsdag van de maand om 1000uur Redmond-tijd vrij gegeven, & dat is dan 1900uur Nederlandse tijd. Daarbij kan het nog ongeveer tot wel 2 uren duren voor de updates daadwerkelijk uitgerold zijn naar de Microsoft-Update-servers.
Daarmee is het mogelijk om te stellen dat Elke dinsdag om 21:00 uur een uitermate geschikte tijd is.
Zelfs als er een zgn. "Out-Of-Band"-update verschijnt, dan heb je die binnen een week.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan