Windows updates configureren werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb mijn pc met windows 7 (altijd goed gewerkt) op automatisch updates staan. Als er updates waren werden die automatisch bij het afsluiten geinstalleerd, en bij het opnieuw starten van de pc geconfigureerd. Dit ging altijd probleemloos. Nu krijg ik bij het afsluiten te zien dat er 3 updates geinstalleerd worden en dat gaat ook normaal. Als ik de pc echter weer opstart blijft het scherm: "windows updates configureren- 0% voltooid-schakel de computer niet uit" wel 10 minuten staan zo, en dan krijg ik de melding: "fout bij het configureren" "wijzigingen ongedaan maken". Vervolgens start de pc gewoon weer op. Als ik de pc weer uitzet worden dezelfde updates weer geinstalleerd en begint het verhaal weer opnieuw, en dat iedere keer. Heeft iemand hier een oplossing voor?
mvrgr. Kanyarat.

Ja, er staan in de volgende updates: KB2492386 update voor W7 (aangevinkt), KB2505438 Update voor W7(niet aangevinkt), KB2506928 Update voor W7 (aangevinkt), KB 982018 Update voor W7 (aangevinkt), Servicepack 1 (niet aangevinkt), en Explorer 9 (niet aangevinkt).

Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer het volgende

Vermoedelijk zit het in kb 982018.
Kijk even in window updadates log naar de foutmelding
c:\%Windir%\windowsupdate.log en natuurlijk bij de datum dat de fout optrad!
Ga dan naar http://support.microsoft.com/kb/982018 en download het bestand (4.2 mb groot)
Wel moet je eerst toestemming verlenen aan microsoft om je windows 7 te valideren voordat je kunt downloaden.
Hierna moet je de update installeren en de computer opnieuw opstarten.
En dan lijkt het of het niet geholpen heeft want weer duurt het opstarten even.
Maar wacht rustig af. Je zult zien hierna werkt alles weer als een zonnetje (althans bij mij) Ik hoop dat jullie hiermee geholpen zijn dan kan dit topic afgesloten worden.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem maar de link die u hebt gegeven wilt niet werken wilt u een nieuwe aan mij geven of een andere oplossing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel moet je eerst toestemming verlenen aan microsoft om je windows 7 te valideren voordat je kunt downloaden.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met 3 computers. Stuk voor stuk de updates installeren ging prima en valideren was niet nodig.

"die wél werken" Dit noemt men pronken met andermans veren! Niet verwacht van een moderator. Maar goed als de leden er maar mee geholpen zijn.

Dit is niet pronken met andermans veren, ik heb alleen de juiste links doorgegeven omdat jij niet gecontroleerd hebt of je link ook werkte.
Ik heb het niet nodig om met andermans veren te "pronken".
Welkom nog op Helpmij trouwens.

Laatst bewerkt:
Van wie de veren dan ook moge zijn, het heeft prima geholpen! Bedankt:thumb:
Kan ik nu servicepack 1 ook probleemloos installeren?

Of dat proleemloos gaat is altijd weer afwachten maar in principe ja.

Helaas, bij mij werkt de validering niet, ik krijg de melding dat het valideren nu niet lukt en dat ik het later moet proberen,
Verder precies dezelfde problemen. Windows 7 pro, 64 bits, -legaal- en geregistreerd.

Voor één keer dan

Je mag het programma hier downloaden Wees niet bang het is de originele microsoft patch voor de nederlandstalig window 7 versie. Ik laat deze mogelijkheid voor ca. 1 week open en laat even weten of het je heeft geholpen. Succes

Dank je, echter, het lukt niet. Ik heb niet alles kunnen volgen maar: in fase 2 van 4 krijg ik de melding dat er een fout bij het configureren van het servicepack is dat de wijzigingen ongedaan worden gemaakt en dat ik de computer niet moet uitschakelen.
Na opnieuw opstarten gaat toch fase 3 lopen, daar krijg je dan al die aanpasingen in het register te zien in totaal 116039 bewerkingen, volgens mij ook een aanpassing van de kernel.
Dan komt fase 4 van 4, die loopt tot 99% en dan krijg ik dezelfde medling als bij fase 2 van 4, namelijk dat er een fout bij het configureren van het servicepack is.

Na een keer of drie opnieuw opstarten en ieder keer die fases te doorlopen word na 4 keer het systeem "gewoon" opgestart en krijg ik de melding: De installatie is mislukt, Niet nader omschreven fout E-FAIL (0x8000405).
Ik heb gezocht naar de fout, en dan moet ik weer al dezelfde stappen doen die tot deze fout leidt. Maar ik zal er dit weekend eens verder op gaan zoeken, want vreemd dat het bij de een als een speer werkt en bij mij niet.

@Ritro02
Welkom op Helpmij
Het is niet netjes in iemand anders z'n topic "in te breken" en zeker niet als de vraag door TS op opgelost is gezet.
Maak dus een nieuw eigen topic aan voor je vraag.

Mvg,
Mik Zjegger
Mod Helpmij

Sorry modje,en topic starter, ik was me niet bewust van het inbreken. Ik zal een nieuw topic openen, niet gelijk, moet dit weekend veel weg, wil je dat ik mijn laatste bericht door streep o.i.d.?

Nee hoor, laat maar staan. Als je dan maar wel een eigen topic maakt. Ik kan het ook wel voor je doen als het moet (je een eigen topic geven) maar dan moet ik teveel aanpassen betreffende je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan