helaas nog geen succes, nieuwe mensen met nieuwe ideeën?
ik had ook problemen met w7 die niet wou updaten.
dorado,s oplossing waren voor mij ook niet toereikend.
overal las ik op het www dat een schone installatie de enige oplossing was, maar daar had ik geen trek in.
.
ik heb het opgelost (beginnersgeluk ??

).
ik heb gekeken wanneer de laatste updates wel gelukt waren, dat was in mijn geval de maand september en 2 en 3 oktober, dus moet m.i. in die maanden de kwaadaardige update installed zijn.
ik heb handmatig, 1 voor 1 alle windows updates uit september en oktober verwijderd bij "geïnstalleerde updates", is ook wel een tijdje werk want moet 1 voor 1 maar makkelijk zat.
ook lieten een aantal updates zich niet verwijderen en die heb ik laten staan.
daarna herstart, en wat denk je? w-updates doet het weer en handmatig zoeken gaat ook weer snel.
wel w-updates instellen dat enkel belangrijke updates (dus geen aanbevolen updates) gedownload worden en dat JIJ bepaald of ze geïnstalleerd worden of niet.
het werkt nu alweer 2 weken goed bij mij.
.
ik vermoed sterk dat microsoft kwaadaardig en opzettelijk een update tussen de w-updates heeft geplaatst die w-updates bewust kapot maakt om de wanhopige w7 gebruiker zo naar w10 te dwingen.
.
ik blijf tot het einde bij w7.
ga daarna wel door met ubuntu, heb ik nu op mijn oude/andere laptop staan, werkt altijd en nooit gezeik en nog gratis ook.
moesten meer mensen doen, ......