Windows updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

studio14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2005
Al een paar keer heb ik ondervonden dat Windows XP na het installeren van een update niet meer opstart. Het gaat hier dus elke keer om verschillende updates.
Het gebeurt echter niet met elke update. Tot nu toe heb ik de computer weer kunnen opstarten in de veilige modus en daarna systeemherstel gebruikt. Dan werkt het weer. Tot de volgende update....
Het downloaden van de update gaat prima, de update wordt geinstalleerd, de computer start opnieuw op en blijft dan vervolgens hangen in een zwart scherm na het verschijnen van het XP logo.
Iemand enig idee????? Ik heb niet veel verstand van computers, dus ik hoop dat ik snap wat jullie bedoelen.
Heel erg bedankt alvast!
Marianne

Wacht je lang genoeg? Na sommige grote updates kun je de eerste keren 10-20 sec in zo'n scherm zitten.

Is 5 minuten wachten lang genoeg??
Het duurt zowiezo altijd erg lang voordat mijn computer helemaal is opgestart (3-4 minuten zeker). Geen idee waar dat in zit, de computer is nog geen jaar oud. Maar daar kan ik inmiddels wel mee leven.
Na de windows updates blijft de computer hangen in het zwarte scherm na het XP logo en start niet door.

Virusscan wel, spyware niet omdat ik Adware had geinstalleerd, maar ook na het ophalen van de update voor dit programma, startte de computer niet meer op.
Hetzelfde probleem als bij de windows updates dus. Ik heb Adware dus weer verwijderd om die reden.

Misschien is dit de oplossing...

Ik had hetzelfde probleem na de framework.net update van MS.

Je kan gewoon opstarten. Maar op ene of andere manier start explorer.exe niet goed vandaar dat je geen desktop ziet en dus alleen een zwart scherm.

Mogelijke oplossing (zoals het bij mij werkte):
  • Windows opstarten
  • Als XP helemaal opgestart is (dus als je het zwarte scherm ziet)
  • Druk [CTRL][Alt][Delete] om in de Windows Taskmanager/taakbeheer te komen
  • Via het menu: Bestand/Nieuwe Taak (uitvoeren) kom je in het Nieuwe taak-scherm.
  • Type hier 'explorer.exe' in druk op [enter] et Voilla!
Ik hoop dat dit het probleem verhelpt
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan