windows updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

riafaasse

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Heb mijn pc geformatteerd en wilde de updates installeren. Het zijn er 109. Ze worden wel gedownload, maar kunnen niet worden geinstalleerd. Hoop dat iemand mij kan helpen?:o

Welkom bij de Helpmij.

Wat gaat wanneer precies mis / wat "zegt" Windows?
Welke XP versie staat op de installatie CD : XP of XP met SP 2?
Welke installatievolgorde heb je gehanteerd (XP / mobodrivers / ?)?
Is het een legale CD / key ?

Voor vervolgvragen in de toekomst / replys in dit topic, zou ik je willen adviseren om vooral véél meer informatie te verstrekken. Dat maakt het voor degenen die je willen helpen vooraf gemakkelijker zich een zo compleet beeld van het probleem te kunnen vormen.

Laatst bewerkt:
Hallo Pasja,

Ik heb een legale cdrom van xpHome. Via deze cdrom heb ik geformatteerd en weer opnieuw opgestart. Dat heb ik al meer gedaan en het ging altijd goed.
Het is xp met sp2. Ik kreeg de melding van 109 updates, die werden gedownload en dan krijg ik een bericht, dat de updates niet geïnstalleerd kunnen worden. Geen idee waarom niet, kan dat niet ontdekken.
Hoop dat je nu genoeg informatie hebt?

Gr. Ria

hoi pasja,

Alles doet het verder prima, als je dat tenminste bedoelt met Windows geactiveerd, ik heb me gewoon aangemeld bij microsoft.

mvrg. Ria

Ik heb me suf zitten bedenken wát er dan anders gegaan zou moeten zijn dan bij je vorige installaties.
Enige dat ik kon verzinnen was het nog niet geactiveerd zijn van Windows, waardoor de 30-dagen klok is gaan tikken en je beperkte systeemmogelijkheden hebt (waaronder wellicht de update installatie functie)
Als dat niet aan de orde is, dan zijn er mogelijk nog andere dingen te verzinnen:

de CD was vuil / beschadigd waardoor de MSI niet goed is gekopieerd. (MSI = MicroSoft Installer) dan wel, de installer werkt niet naar behoren.

Ook updates willen bij / na het binnenhalen wel eens "gek" doen, maar álle !?

Ik kan je helaas geen pasklare oplossing geven.

Heb je na de installatie wel de moederborddrivers geïnstalleerd? (Al kan ik mij het 100% directe verband met de updates installatie niet echt voorstellen)

Laatst bewerkt:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix

Eerste wat je doet is klikken op Flush SoftwareDistribution. Klik op Yes op de daarop volgende vraag.

Daarna: Vink aan:
Empty temp folders
Adjust time/date
Fix Windows Installer
Fix Windows Update
Fix SSL/HTTPS/CryptSvc
Programming cores/runtimes
Object linking libraries (OLE)

Druk op Go (het proces hierna kan relatief lang duren).

Kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan