Windows updates..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Callassos

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2012
Ik ben er vandaag achter gekomen dat windows update al 4 maanden niet heeft geupdate!
Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit zo op gelet heb en ik ben nie super handig met computers, maar ik begrijp wel dat je computer zo nu en dan behoefte heeft aan updates voor de beveiliging enzo.

Nu is mijn vraag: Is mijn computer nu nog wel goed beveiligd of is er een grote kans dat me computer al bomvol zit met virussen, spyware etc. en dat me computer gehackt is/kan worden?
Ik heb wel een goede antivirus en ik scan ook geregeld met anti-spyware...

Er is niets aan de hand. Bij beveiliging moet je je meestal voorstellen dat een kwaadwillende toegang tot de computer kan krijgen onder bepaalde omstandigheden. Zelf heb ik updates overal uitstaan omdat deze schadelijke fouten zouden kunnen bevatten, het is dus soms beter om ze niet iedere keer op te halen. Tegen virussen helpen de Windows updates niet. Of het moet het programma tegen schadelijke software zijn. De firewall beschermt de computer voldoende en in de router zit vaak ook een firewall tegen inkomend verkeer.

Tegen virussen en malware gebruik ik naast verschillende anti-virus software bewaking van System Internals. Dit bewaakt de instellingen en het uitvoeren van programma's. Hierdoor moet je alles, ten minste één keer, toestaan. Zo weet je wat er op de computer gebeurt en wat programma's willen doen. Zo ben je ook de nu nog onbekende bedreigingen meestal te slim af. Het beste programma dat ik hiervoor heb heet CounterSpy. De laatste shareware versie die je ook acties laat vertrouwen (belangrijik voor gebruiksgemak) is versie 2. De stand in de instellingen heet Paranoia. CounterSpy is onlangs vervangen door VIPRE, dat veel uitgebreider is. In ieder geval is het op deze manier ook minder erg wanneer je niet dagelijks virusupdates hebt.

Hartelijk bedankt voor uw antwoord en verdere uitleg.
Ik zal zeker eens keken naar de programma's die je hebt vermeld.
Nogmaals, hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan