windows valideren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpywareTarget

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
hallo.

ik heb een legaal exemplaar van windows home edition, maar het lukt niet om hem te valideren (voor updates en windows media player etc.)

ik heb het geprobeerd via de update site van windows, en ik selecteerde 'ja' toen ze me vroegen windows te valideren. ik werd naar een andere site geleid waar stond 'Windows word gevalideerd. dit kan enkele minuten duren. ga niet naar een andere pagina'. na een tijdje word ik naar een lege pagina gestuurd met het adres http: //www.microsoft.com/genuine/validate/ValidationResult.aspx?displaylang=nl&End=http%3a%2f%2fwww.update.microsoft.com%2fmicrosoftupdate%2fv6%2fdefault.aspx&ReportSuccess=true&cCode=NLD&Error=10&PageName=validate&Product=Wga. vanaf dan gebeurd er niets meer. linksonderin staat 'gereed'.

ook heb ik het geprobeerd via windows media player (je moet valideren als je het voor het eerst gebruikt). deze geeft aan 'u bent mogelijk het slachtoffer van softwarepiraterij. Klik op voltooien als u wilt weten waarom uw exemplaar van windows niet kan worden gevalideerd'. ik druk dus op voltooien. dan word ik naar deze pagina geleidt: http: //www.microsoft.com/genuine/validate/?displaylang=en&Error=10. daar heb ik op 'validate now' geklikt, en het programmatje gerunt wat ik te zien kreeg (legitcheck.hta). vanaf dan gebeurd er eigenlijk wat er gebeurde bij windows update (vanaf het moment dat ik naar de valideer website word geleid), alleen word de site nu weergegeven in een appart venster wat niet van firefox of internet explorer is.

ik kan nog updates uitvoeren door niet 'ja', maar 'nee' te selecteren in windows update, maar dan kan ik geen crusiale updates of beveiligingsupdates uitvoeren. ik heb net mijn systeem hersteld via een backup van de begintoestand. eerder heb ik dit nooit meegemaakt. ik weet zeker dat ik een legale versie heb.

begrijpt iemand wat hier aan de hand is?
alvast bedankt, SpywareTarget.

M$ bellen en activatiecode handmatig invoeren.

Naar mijn mening ga je natuurlijk geen ******* gebruiken als je een legale besturing hebt. Zoals globe al aangaf, even MS bellen, is gratis nummer (volg activatie en van op bellen klikken, gratis nummer) en die stappen volgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rik452,

wat lees ik nu inde huisregels:

Warez:

* Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
* Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
* Naar warez mag niet worden gevraagd.
* Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.

Er is geen link geplaatst dus ik geef Rik het voordeel van de twijfel maar geen warez en aanverwanten meer plaatsen Rik !!

WOW snelle reacties!
ik zal binnenkort eens kijken of ik tijd kan vinden om microsoft (ik neem aan dat dat is vaan MS voor staat). maar even tussendoor hoor... wie is rik?

Rik kwam met een niet geoorloofd antwoord, zijn reactie is verwijderd.

Valideren via Microsoft duurt 2 minuten. Gaat gewoon via een computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan