Windows verdwenen na installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hoi,

Ik heb ubuntu via een cd geinstalleerd op mijn computer, ik heb dat gedaan door op te starten via cd en Ubuntu NAAST windows xp prof te installeren.

Ik kan niet meer terug naar windows, kan iemand mij helpen om terug te gaan.

Met vriendelijke groeten,
Onder

heb je ze op twee verschillende partities gezet?...zoek in de eigenschappen naar de optie dat je kan kiezen met welke bootconfig je wil opstarten en zet die zo neer dat je dat tijdens het opstarten kan kiezen

Als het goed is , is er tijdens installatie een aparte partitie gemaakt... als ik kijk naar schijfbeheer, kan ik volume van windows aankoppellen, maar dat helpt niet... ik weet niet wat ik moet doen nu, ik heb totaal geen verstand van ubuntu, ik heb gegoogeld maar daar kan ik alleen maar handleidingen vinden om het op t juiste mannier te installeren(waar ik te laat naar kijk).

Ik heb een screenshot gemaakt van schijfbeheer.

Bijlagen

• schijf.jpg
    schijf.jpg
    85 KB · Weergaven: 53
Start eens op vanaf de windows xp cd en kies R voor herstelconsole en kies vervolgens je parititie waar je je wilt aanmelden en dan typ je: fixboot kies j=ja en typ fixmbr en doe j voor ja.(bij deze stappen overschrijf je de grub of de bootsector van windows staat dan op nummer een.

Succes,

Laatst bewerkt:
maar als je grub overschrijft kan je weer niet meer in linux komen.
Probeer in ubuntu eens dit:
open een terminal en typ dit:
sudo update-grub

Wanneer dit niet werkt of een foutcode komt kunt u hier weer aankloppen :)

Hallo,

Ik heb net even zitten te denken en je kan via software manager kan je downloaden via software centrum, van ubuntu. Zodat jij de grub kan beheren vanuit ubuntu.

Groet,

Ik heb met windows xp cd boot vervangen, en nu kan ik niet meer in linux(verdwenen) heb ik die dan voor niks geinstalleert :(

Ik heb jullie reacties dus te laat gezien, was al bezig met xp cd... :(