Windows Verkenner (explorer.exe) erg traag bij navigeren vanuit programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertdejong

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Goedemorgen,

Het volgende is het geval: ik heb een laptop met Windows 8.1 erop geïnstalleerd + Office 365. Als ik een bestand wil opslaan of openen vanuit een programma (Office, Paint.NET, Chrome, Snipping Tool etc.) dan loopt dat venster even vast en pas na 1 à 2 minuten krijg ik Windows Verkenner te zien om te navigeren naar de gewenste plek. Als hij weer reageert, reageert hij ook goed en snel. Bij het gewoon openen van Windows Verkenner heb ik geen problemen.

Ik heb geen USB-drives aangesloten. Wel enkele netwerkstations die niet altijd beschikbaar zijn (omdat ik veel van huis ben). Virusscanner: Windows Defender. Alle updates netjes geïnstalleerd.

Ben benieuwd of iemand een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen.

Groeten, Gert

Hoi Gert,

Sinds wanneer heb je deze problemen?
En zou je een screenshot kunnen maken van je taakbeheer?

Rechter muisknop op je windows menu > taakbeheer > details

Alvast bedankt!

Dag Ron,

Al enige weken, niet specifiek sinds een bepaalde update of installatie volgens mij.

Schermafdruk 2015-02-02 10.59.19.png

En Mobile Broadband wordt er direct afgeknikkerd trouwens...

Laatst bewerkt:
Mobilebroadband verbruikt meer dan 1 GB ram geheugen.. Ik zelf denk dat dit je systeem erg belast. Of dit process de oorzaak is van je probleem kan je uitzoeken door het af te sluiten.
Zorg er ook voor dat het process niet mee start met Windows.

Taakbeheer > Opstarten > rechter muisknop op MobileBroadband > Uitschakelen

Daarna raad ik aan de computer opnieuw op te starten en kijken of je probleem is verholpen.

Heb dat hele Vodafone-gedoe eraf gegooid, dat RAM-verbruik was me nog niet opgevallen. Ik ga eens kijken of het hiermee is verholpen. Thanks!

Ik zou wel eens willen weten in welke map dat dialoogvenster de Verkenner laat zien, want dat zal wel een specifieke locatie zijn (Documenten bijv.), dus een andere map zijn als waar Verkenner 'los' mee opent.
Ook de weergave-indeling van die dialoogvensters zal mogelijk anders zijn dat waar de Verkenner 'los' mee opent.

Kijk dit eens na, en vergelijk het wat er gebeurt als je het in de 'losse' Verkenner naspeelt, desnoods met snelkoppelingen, zoals het openen van Documenten m.b.v. de snelkoppeling naar shell:Personal
Andere locaties die mogelijk relevant zijn:
shell:My Pictures
shell:My Music
shell:Desktop

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan