Windows verkenner hangt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jgreev

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo,

Zodra ik mijn pc opstart en ik kom op het bureaublad te recht dan krijg ik een scherm van windows verkenner met de mededeling dat er een probleem is en dat die naar een oplossing aan het zoeken is, dat blijft even staan dat verdwijnt en komt gelijk weer terug.
Ik kan op dat moment ook helemaal niks doen.
Als ik via Ctrl, Alt, Del het taakbeheer open dan verdwint de melding en kan ik de pc wel gebruiken.
Soms komt de melding ook als ik de pc al aan het gebruiken ben.

Ik had een tijd geleden veel reclame in google chrome en heb toen MBAM geinstalleerd en laten scannen en die vond toen 2 infecties en heb sinds dien geen last meer van de reclames maar een dag later wel hiervan!

Het besturingssysteem is Windows 7

Hopelijk kan iemand mij helpen en als u nog meer informatie nodig heeft dan hoor ik het!

Mvgr

Update staat aan?
Je zou SP1 kunnen herinstalleren.
Een sfc /scannow met de dvd in de drive om de windows bestanden te herstellen kan ook.

Via zoeken/uitvoeren en eventvwr een kijken in de logboeken of je er wat over kun vinden.

Heb hem laten zoeken naar updates en toen vond hij er 24 die geinstalleerd en het probleem is weg!

Bedankt voor de hulp!!

vind het wel raar dat de pc zelf niet met de melding komt voor updates, dat doet die normaal wel.

Mvgr

Hallo,

Ik helemaal blij dat het probleem weg is, komt die gister weer terug!!
Ik heb helaas geen cd bij mijn pc gekregen dus kan helaas dit: Een sfc /scannow met de dvd in de drive om de windows bestanden te herstellen kan ook. niet doen.
En weet niet waar ik SP1 opnieuw kan installeren.
Ik heb al gekeken voor updates maar die zijn er niet.
Heb wel een printscreen van het logboek gemaakt hopelijk levert dit wat op: http://www.freebits.nl/view.php?filename=242Naamloos.png

Mvgr

P.S. hij gaf nu ook deze melding en geen idee wat het inhoudt: explorer.exe - toepassings fout / de instructie op 0x800051da verwijst naar geheugen op 0x02aca00. een lees of schrijfbewerking is mislukt: Written

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan