Windows verkenner loopt vast bij openen / opslaan in sommige programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniquevds

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2011
Hallo,

Op mijn vaders computer (besturingssysteem Windows 7) kunnen we sinds een tijdje geen bestanden meer openen en opslaan als het programma gebruik maakt van Windows Verkenner. Bijvoorbeeld: in Outlook kan ik geen bijlage meer toevoegen aan de mail (maar ik kan bijv wel op een bestand met de rechtermuisknop het bestand toe laten voegen aan een nieuwe mail) en bij Internet Explorer loopt hij vast als ik een bestand probeer op te slaan. Het verkenner schermpje opent wel, maar de muis wordt een blauw rondje en ik kan eeuwig wachten. Ik moet toegeven dat het in eerste instantie erger was, toen konden we niets doen in windows verkenner zelf, maar ik heb via googlen in ShellExView een aantal niet-Microsoft extensies uitgezet, en toen werkte dat weer wel. Wat natuurlijk wel gek van me is, want eigenlijk heb ik niet echt genoeg verstand ervan om daar aan te rommelen.

Ik durf niet te zeggen wanneer het begonnen is, het begon met af en toe, totdat de Verkenner helemaal vast liep. In andere programma's (zoals Paint) kan ik wel bestanden openen en opslaan.

Ik hoop dat iemand kan helpen, sorry voor het lange verhaal.

Groetjes,
Monique

Laat eens schijfcontrole lopen met alle opties (klik op computer, dan op je harde schijf, vervolgens eigenschappen)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan