Opgelost Windows verkenner loopt vast

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Oscar1961

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2020
Berichten
6
Hallo, sedert een paar dagen loopt mijn windows verkenner vast (Windows 10) en heb al diverse pogingen ondernomen om het probleem te tackelen. SFC /sannow werkt niet, enkele bestanden kunnen niet worden gerepareerd, dus dan maar het zootje herstellen, eerst met behoud van persoonlijke gegevens, dit werkte dus niet, zelfgde probleem, dan maar alles verwijderd, dus herstel met een schone lei, helaas werkte dit ook niet. Ik type nu met het zweet op mijn hoofd, hopende dat het niet weer vastloopt, DAT het vastloopt is een feit. Als het zootje vastloopt kan ik ook niet meer Herstelopties kiezen, muis en touchpad werken dan ook niet meer, ook kom ik niet meer bij Instellingen. Wat kan ik doen?
 
Kunt u eens proberen de pc te starten vanaf een CD of USB-stick om te zien of het een hardwareprobleem is of een windows probleem.
Als de pc zich normaal gedraagt als ie gestart wordt vanaf een cd of USB-stick, dan is het een windows probleem en anders hardware.
Dat opstarten kan vanaf de windows installatie cd/usb-stick. Als u die niet heeft dan kan met Hirensboot een boot cd of boot USB-stick gemaakt worden: https://www.hirensbootcd.org/
 
Tjonge, dat ik daar niet zelf op ben gekomen, wat een super idee. Ik zal gelijk aan de slag, maar kan lang duren voordat alles is gelukt, als ik telkens wanneer ik de verkenner opstart weer vastlopers krijg....... Maar goed, een geweldig idee, hartelijk bedankt.
 
Heb je al in de windows logboeken gekeken of daar geen reden van vastlopen is gemeld?
Als het er in staat helpt het je al een eind op weg naar een mogelijke oorzaak.
Loopt ie gelijk vast bij openen of bij openen van bepaalde schijven/items, tijdens kopieren etc etc.?
Toch gemiste info in het startbericht.
 
Hoe oud is je systeem, welke componenten ? zit er nog een HDD in, of inmiddels een SSD ?
Is de boel al eens ontstoft (ivm mogelijk te hoge temperaturen) ?
 
Nou, bedankt voor de vele reacties en tips, het was vreemd met het gedoe van de USB poorten, ik heb er twee aan de linlerkant en twee aan de rechterkant, dus hardwarematig zou ik dus moeten zeggen, dit kan niet, dus waarschijnlijk, windows of de drivers, met een nieuwe installatie van windows en diverse keren de drivers opnieuw geinstalleerd cq chipsets, mijn muis bleef me vreselijk irriteren. Ik heb hier even over nagedacht en kwam tot de ontdekking dat er maar een oplossing is, en dat is gebruik maken van een bluetooth muis. En wat denken jullie? Dat was de oplossing. Ik heb nog altijd problemen met de USB muizen, maar ja, mijn i7 is van 2017 en tot op de dag van vandaag nog razendsnel, dus ik laat het er voor dit moment maar bij zitten, alles werkt, en ik kan mijn dingetje doen, naderhand maar kijken hoe ik mijn externe schijven op bluetooth laat werken. Allemaal bedankt, super, dankjewel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan