Windows verkenner op het netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter JMo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hoe kan ik de pop-up voor het benaderen van een server machine ongedaan maken?
Het bewaren van de gegevens is niet afdoende;

netwerkwachtwoord.png

:thumb:

Onduidelijke melding: Ik zie computernaam SERVER staan, wat mij het idee geeft dat SERVER mogelijk in een Windows domein zit.
Indien SERVER in Windows domein én je pc zit zelf NIET in het domein, dan zou je (als je een Windows-domeinnaam + wachtwoord hebt) moeten aanloggen in dat dialoogvenster met:
domeinnaam\domeingebruikersnaam
Voorbeeld (als domeinnaam mijndomein.lan is en een domeingebruikersnaam testuser bestaat waar je het wachtwoord van weet):
mijndomein.lan\testuser

Overigens wordt uit je posting NIET duidelijk of je wel of niet met het invullen van een geldige gebruikersnaam + wachtwoord ook echt toegang krijgt tot SERVER of niet.

Tijs.

Is je Windows aanmeld wachtwoord hetzelfde als je Netwerk wachtwoord?
Wanneer deze namelijk gelijk zijn zal de melding waarschijnlijk wegblijven, its er geen andere dingen aan de hand zijn waar ik geen weet van heb.

Zoals Dnties al zei is er meer info nodig om een goed antwoord te kunnen geven.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
netwerk popup melding

Het is een Windows werkgroep. De ingelogde machines hadden een account Arbeid met een wachtwoord.
Dit wachtwoord is verwijderd (blanco). Daarna het netwerk benaderen levert de melding op.
Ik weet dat bij de netwerk profiel gegevens opties staan voor het delen van mappen met een wachtwoord
maar kan de oplossing niet vinden. :confused:

Op SERVER:
a. Open Netwerkcentrum
b. Bekijk op welk type netwerk het nu staat, en indien daar Openbaar netwerk staat, maak er Bedrijfsnetwerk of Particulier netwerk van.
c. Klik op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen (op de linker kantlijn)
d. Wijzig de instellingen voor het type netwerk van b. Als het goed is (kan ik hier niet naspelen, want mijn computer zit in een Windows domein) moet je iets kunnen aangeven m.b.t. delen zonder wachtwoord.

Hopelijk levert dit wat op.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan