Windows verkenner opent heel traag

• Onderwerp starter Onderwerp starter luron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Sinds enkele weken werkt Windows Verkenner (Windows Vista) zeer langzaam. Telkens ik Verkenner open schuift het groene balkje bovenaan tergend langzaam eer ik mijn mappen te zien krijg. Ik ruimde reeds overtollige bestanden op, leegde mijn prullenbak, deed schijfdefragmentatie, maar het helpt allemaal niet.
Kan er mij iemand een tip geven. Alvast hartelijk dank.

Dank je wel Mik Zjegger voor je tip. Ik heb het zopas uitgeprobeerd maar kreeg geen fouten.
Ik zal nu nog eens CC cleaner proberen. Alhoewel ik denk dat mijn pc goed beveiligd is ga ik hem toch nog eens grondig controleren op spam.
Als dat allemaal niet help.........windows opnieuw installeren?

Dat een verkenner traag opent kan verschillende oorzaken hebben, fout in het register enz. Laat Ccleaner je register eens scannen op fouten (voor je begint backupfunctie inschakelen in Ccleaner) en scan ook eens met Mbam (gratis anti spy/malwareprogramma).
Link met handleiding in m'n handtekening.
Windows opnieuw installeren doe je normaliter alleen als een probleem echt niet anders is op te lossen.
Je zou ook nog een via de commandline een sfc /scannow kunnen doen (uitvoeren als admin).

Dank je wel voor jullie tips.
Ik heb ondertussen het register laten opschonen, veel fouten werden er echter niet gevonden. Ook na een grondige scan van Mbam werd er niets gevonden.
En Verkenner blijft nog steeds tergend traag naar mappen zoeken.
Groetjes

Even via zoeken en eventvwr.msc de logboeken doornemen om te zien of er iets bijstaat waar het probleem zit.

Dag Mik Zjegger
Bij het herlezen van je bericht merkte ik dat ik sfc /scannow nog niet had geprobeerd. Dat heb ik nu gedaan en er werden beschadigde bestanden gevonden en hersteld. Nu maar hopen dat dit de oorzaak was. Ik laat je nog iets weten.

Bij het openen van mijn logboek komen volgende fouten herhaalde keren voor:
Error bron: SideBySide
Kan activeringscontext voor 'C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe' niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand '' op regel . Een onderdeelversie die nodig is voor de toepassing conflicteert met een andere onderdeelversie die reeds actief is. Conflicterende onderdelen zijn: Onderdeel 1: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.4148_none_5090ab56bcba71c2.manifest. Onderdeel 2: C:\Windows\WinSxS\manifests\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.1_none_e163563597edeada.manifest.

Error bron: Search
De vermelding <C:\USERS\LUT\APPDATA\ROAMING\MOZILLA\FIREFOX\PROFILES\I32EHNLA.DEFAULT\DOWNLOADS.SQLITE-JOURNAL> in de hash-toewijzing kan niet worden bijgewerkt.

Context: toepassing , catalogus SystemIndex

Details:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet. (0x8007001f)

Waarschuwing: user profile service
Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed.
DETAIL -
17 user registry handles leaked from \Registry\User\S-1-5-21-1982578880-1992509194-1148002832-1000:
Process 3036 (\Device\HarddiskVolume2\Program Files\Common Files\microsoft shared\Windows Live\WLIDSVC.EXE) has opened key \REGISTRY\USER\S-1-5-21-1982578880-1992509194-1148002832-1000

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Alvast bedankt.

Die SideBySide staat niet bij programma's om te kunnen deïnstalleren?
En gebruik je miss AVG?

Om het SidebySide probleem op te lossen, gebruik je de Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package om de runtime libraries (softwarebibliotheken) te installeren.

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x86)

Download Microsoft Visual C ++ 2005 Redistributable Package (x64)

Dat zijn softwarebibliotheken die worden gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen, dus draai Windows Update om ook de laaste versie (volgens mij 2008) te downloaden/installeren.

Bedankt Dorado, dat heb ik ondertussen ook gedaan.
Ik geraak meer en meer ontmoedigd, als ik het eerstdaags niet vind zal ik windows opnieuw installeren.

Maar als het de HD is die te veel slechte plekken heeft zal een herinstallatie ook niet veel oplossen.
Kijk eerst eens of de HD niet heel slechts is. Met deze tool kan dat perfect: http://www.hdsentinel.com/ Is 30 dagen gratis te gebruiken.

Dank je wel voor de tip srpchulp. Ik heb zopas de test gedaan met deze tool. Geen fouten en geen slechte sectoren gevonden. Oef.

Bedankt iedereen voor jullie tips.
Ik geef het op want het probleem blijft maar duren. Ik installeer windows opnieuw.

Bedankt iedereen voor jullie tips.
Ik geef het op want het probleem blijft maar duren. Ik installeer windows opnieuw.

Ik ben benieuwd of het probleem kon worden opgelost? Heb namelijk dezelfde klacht, maar zie het effe niet zitten om Windows te gaan herinstalleren.

Nog een suggestie: defragmenteer alle partities, met name daar waar veel/grote bestanden staan zoals foto's, video's e.d.
Ik heb dat eens aan de hand gehad met een laptop waarbij in de D-partitie zo'n 150Gb aan foto's met hoge resolutie stond (dus allemaal grote bestanden). Dat bleek de PC heel erg te vertragen en dat werd opgelost door deze partitie de defragmenteren.
Doe dat dan met iets anders dan de standaard Windows defragmentatie, want dat werkt niet zo super.
Ik gebruik daar Defragler voor ( http://www.piriform.com/defraggler/download ) de gratis versie. Let bij het installeren wel goed op dat er niet allemaal ongewenste troep mee geinstalleerd wordt, dus niet automatisch laten installeren en overal alle vinkjes weghalen.

Neen, JanneManne007, ik heb het probleem niet kunnen oplossen. Ik heb er veruit 2 weken op gezocht en de pc uiteindelijk opnieuw geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd. Ik zag er ook erg tegenop maar uiteindelijk heeft het me veel minder werk gekost dan al dat zoeken op het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan