Windows Verkenner opnieuw installeren ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Goedemorgen!
Ik werk nog met W98SE. Ik heb met diverse programma's mijn register geschoond, maar nu is er een dll teveel verwijderd, waardoor Windows Verkenner kuren heeft.
Hoe kan ik Windows Verkenner opnieuw installeren?
Bestaat er een mogelijkheid om alle W98SE instellingen te checken en te laten herstellen (systeemherstel of zo ...)

Groeten, Sundance

Hebben die diverse programma's waarmee je opgeschoond hebt geen backup functie? Je zou kunnen proberen om alles weer terug te zetten en daarna voorzichtig op te schonen. Win98SE heeft geen systeemherstel.

Je zou dit ook nog kunnen proberen :

14 Herstellen register (Windows 98)
Om een beschadigd register te herstellen (of om erachter te komen of het register onlangs is beschadigd) kunt u een backup van het register van de vorige dag terugzetten. Houd tijdens het opnieuw starten van de computer de Ctrl-toets ingedrukt. Kies in het Startmenu de optie Safe mode command prompt only. Type C:\WINDOWS\COMMAND\SCANREG/RESTORE en druk op Enter. Kies, wanneer dit gevraagd wordt, de Previous Day's Registry.

Laatst bewerkt:
@Tanja

Bedankt voor je reactie. Jouw suggestie klinkt logisch, maar ik had een half jaar of langer geen onderhoud gedaan met het gevolgd dat de pc dagelijks 5 of 6 keer vastliep en op een goed moment niet meer normaal wilde opstarten. Ik heb bijna een dag gewerkt om alleen al in DOS scanreg /fix gedraaid te krijgen!
Dus terugzetten van mijn oude register betekent een dag werken verspelen.

Hopelijk komen er nog andere reacties die me verder helpen ... :thumb:

Heb je meerdere partities? Dus programma's en bestanden op de D schijf? Anders zou je eens kunnen overwegen om 1x een schone installatie te doen. Het klinkt of dat al heeeeel lang geleden is.

Ja, ik heb op de C-schijf zoveel mogelijk systeemprogramma's staan; op de D-schijf allerlei applicaties en op de E-schijf al mijn bestanden.
Ik heb inderdaad een jaar geleden W98SE opnieuw geinstalleerd, maar dat betekent vanwege de verwijzingen naar alle programma's op de D-schijf dat die ook opnieuw geinstalleerd moeten worden.
Ik heb met diskimage ge-experimenteerd, maar dat verouderd toch weer snel.
Ik ben bang dat ik er toch aan moet geloven om W98SE weer eens opnieuw te installeren (plus ook de andere programma's ...) maar ik stel dat liever nog even uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan