Windows verkenner probleem; opent zoekscherm als ik dubbelklik op map.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noë

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Berichten
23
Nou tja, het staat al in de titel; elke keer als ik in de windows verkenner in het hoofdscherm op een map dubbelklik om deze te openen opent zich een nieuw venster met het standaard windows zoekscherm.
Ik heb de standaard dingen geprobeerd zoals in de mapopties dingen veranderen, en bij de muisinstellingen rond te neuzen maar dat hielp niets.

Het snelmenu aan de linkerkant in het verkennerscherm werkt wel, met die plusjes en minnetjes enzo.


Alvast bedankt!
liefs,
Marleen
 
Ga naar mapopties, tabblad bestandstypen, klik op map, en klik op geavanceerd.

attachment.php




klik hier op de knop standaard.

attachment.php


volgens mij moet er normaal bij 'bestandsmap' standaard 'find' staan, en bij 'map' standaard 'explore' en 'open' (onder mekaar)
 

Bijlagen

  • mapopties.JPG
    mapopties.JPG
    39 KB · Weergaven: 464
  • mapopties2.JPG
    mapopties2.JPG
    20,4 KB · Weergaven: 485
@Sjunnie; Wat je zei klopte, totdat ik op de standaard knop drukte en er eigenlijk niets was gebeurd.. Ik ben er wel achter gekomen dat als ik bij "Bestandsmap" een nieuwe actie aanmaak, en die op standaard zet, die actie wordt uitgevoerd. Maar daar heb ik nog niet zoveel aan, want het enige wat er dan gebeurt is dat er iets ánders in een nieuw venster opent dan de zoek functie. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

@gezina; Jouw bestandje heeft geholpen, maar niet helemaal. Na het uitgevoerd te hebben openden de mappen zich wel, máár steeds in een nieuw venster en zonder mappenoverzicht aan de linkerkant ervan.

Dus de mappen openen zich nu, maar ze openen in een nieuw venster, zonder mappenoverzicht aan de linkerkant.

Dat is het nieuwe probleem :p

Tips iemand?

liefs
Marleen
 
Staat er soms aangestipt "Elke map in eigen venster openen?" In Verkenner/Extra/Mapopties. Wat betreft dat mappenoverzicht, ben er niet zeker van maar kijk eens aldaar op het tabblad Weergave, misschien helpt het als je klikt op Standaardinstellingen herstellen.
 
Tja, dat van map in hetzelfde venster openen staat al aangevinkt, en wat betreft mappenoverzicht heb ik niets kunnen vinden,
Hij opent nogsteeds in een nieuw venster, ik ben er wel achter gekomen dat als je doorklikt in dat nieuwe venster dat er niét steeds weer een nieuw venster wordt geopend. Dus hij opent een keer in een nieuw venster (zonder mappenoverzicht) en daarna opent ie in hetzelfde venster. Maar zodra ik het mappenoverzicht aanklik in dat nieuwe venster opent ie de volgende map in een nieuw venster weer.

sorry ik weet het dit klinkt zeer raar.. Maarja, dat zijn computers soms he.
liefs
Marleen
 
Wat betreft die mappenoverzicht: wat tips hier en daar gelezen, verander in mapopties eens dat je ook verborgen mappen krijgt te zien. En heb je misschien op Mappen geklikt in de Verkenner?

En dat steeds openen in een nieuw venster:

There are two possibilities, for the problem to occur.

Case 1
First, the Control Panel, Folder Options (General tab) has a setting which determines how folders are opened. You need to select the Open each folder in the same window option.

Case 2
Incorrect file associations can cause this. However, this can easily be fixed using the REG file below. Download samefolderwindow.reg and save to Desktop. Right-click the file and then choose Merge

Download samefolderwindow.reg

Note: This may happen after you tweaked the Folder associations, such as Open folders in Windows Explorer mode by default (i.e. with folder pane enabled.)

Bron
 
woohoo thank you!
Het werkt weer helemaal goed.

liefs
Marleen
 
Bedankt

Heren en dames,

Ok mij hebben jullie hiermee uit de brand geholpen, hartelijk dank!:thumb:

Piet
 
Geweldig! Ik liep hier ook al lang mee, nadat ik zelf iets "slims" had gedaan in mijn Registry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan