Windows Verkenner script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffie85

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Wij hebben op de server een map staan met allerlei MS Word documenten erin.
Elk MS Word document is een hoofdstukje uit een handboek.
Niet in elk handboek wat we willen maken, moeten al deze hoofdstukken in staan, dus wil ik een keuzemenu maken, dat je kan aanvinken welke hoofdstukken/modules je in het handboek wilt hebben.

Dus als er iemand een handboek moet maken en hij gaat naar de desbetreffende map in windows verkenner, dan krijgt diegene een keuzemenu waarin alle hoofdstukken/modules ( dit zijn dus die MS Word documenten die in de windows verkenner map ook staan ) staan en dan kan diegene aanvinken welke hoofdstukken/modules die wilt weergeven in het handboek die diegene moet maken.

Dan krijg je dus een nieuw Word document, waarin andere word documenten in verwerkt zijn.

Hopelijk heb ik het helder geformuleerd.

Alvast bedankt voor het meedenken/helpen.

PS: Weet niet of ik nu in het goede onderwerp van het forum zit, maar volgens mij is het een vraag die hoort bij VBA.

Hoe ik dat voor elkaar kan krijgen....
Dat is mijn vraag.

Laatst bewerkt:
Zit ik wel goed in dit forum of moet het in een ander onderwerp komen te staan?

Hoe heet de map op de server ?

Verandert het aantal hoofdstukken/bestanden vaak ?

De map heet 'offerte teksten e.d.'
Hierin staan dus allemaal *.doc bestanden

Dan wil ik dus een keuzelijst krijgen van welke *.doc bestanden ik allemaal wil samenvoegen om daar een offerte van te krijgen in een *.doc bestand.
En die offerte scheelt dus per keer en verandert dus vaak.

Dus je hebt bijvoorbeeld de volgende bestanden in de map 'offerte teksten e.d.' staan;
1.doc
2.doc
3.doc
4.doc
5.doc
6.doc
7.doc
8.doc
9.doc
10.doc
etc....

Nu wil ik een offerte maken met de documenten; 1.doc, 3.doc, 4.doc en 7.doc
Deze documenten moeten dus bij elkaar gevoegd worden om die offerte te krijgen

Bekijk bijlage __check manual.zip

Bedankt voor het bovenstaande document.
Heb de directory aangepast in welke map die moet kijken naar de documenten waar je uit kan kiezen, maar dan doet die het alsnog niet

Als ik Visual basic sluit komt die met de melding
'deze opdracht onderbreekt de foutopsporing'

En vervolgens pakt die in het document ook niet wat er moet gebeuren.
Wat doe ik fout? ( zie bijlage )

Laatst bewerkt:
Heb nu die foutmelding niet meer, maar als ik het document open, kan ik geen word documenten selecteren;
de vakjes zijn nog gewoon leeg

Private Sub CommandButton1_Click()
For Each chk In ActiveDocument.InlineShapes
If TypeName(chk.OLEFormat.Object) = "CheckBox" Then
If chk.OLEFormat.Object.Value Then ActiveDocument.Content.InsertFile "u:\mijn documenten\Test Offerte CV" & chk.OLEFormat.Object.Caption
End If
Next
End Sub

Private Sub Document_Open()
' Wijzig de naam van de directory waarin gezocht moet worden

c00 = "u:\mijn documenten\Test Offerte CV" ' naam van de directory
c01 = Dir(c00 & "*.doc")
j = 1

Do Until c01 = "" Or j > ActiveDocument.InlineShapes.Count - 1
If TypeName(ActiveDocument.InlineShapes(j).OLEFormat.Object) = "CheckBox" Then ActiveDocument.InlineShapes(j).OLEFormat.Object.Caption = c01
j = j + 1
c01 = Dir
Loop
End Sub

Moet ik misschien per button een file toewijzen?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het goed is je eerst de basisbeginselen van VBA aan te leren.

Daar ga ik ook in deze maanden mee beginnen :)

Maar we zijn nu al een heel end toch?

In de map 'u:\mijn documenten\Test Offerte CV' staan de bestanden waar je uit moet kiezen om een offerte te maken

Alleen in de checkboxen komen geen bestanden/namen te staan waar je uit kan kiezen....

Ik ben er uit gekomen :)

Alleen nog even kijken hoe die lay-out mooi en gelijk gemaakt kan worden

Wat wel vreemd is;

Niet alle documenten kan die samen voegen.
Soms stopt die al na 1 pagina met samenvoegen en dan stopt die al, terwijl de bestanden bij elkaar bijvoorbeeld 12 pagina's zijn.
( alle documenten zijn gewoon in *.doc bestanden geschreven )

En hoe kan je ervoor zorgen dat we de lay-out behouden van het document, nu wordt het elke keer een heel apart lettertypen e.d. en met schaartekentjes enz...?

Wat kan het probleem daarvan zijn?

En hoe kan ik een standaard lay-out meegeven aan het nieuwe document ( dus met de samengevoegde bestanden ) ?

Een standaard oplossing voor het invoegen van Word bestanden in een ander bestand is DocumentBuilder voor Word. Het is wel een betaald programma, maar volgens mij is dat precies wat je zoekt. Zie: http://www.worddocumentbuilder.nl/

worddocumentbuilder komt inderdaad in de buurt met wat ik wil, maar wil graag voort borduren op de voorgaande oplossing met het VBA script, omdat daarin makkelijkere mogelijkheden zijn en voor het programma hebben we meerdere gebruikers nodig en dat is ook weer niet nodig om daar euro's voor neer te tellen, terwijl het ook op deze manier kan....

Wellicht zo een optie in een gratis versie?

Hoe kan het zo zijn, dat die op de manier zoals eerder beschreven ( VBA script ) niet alle documenten achter elkaar zet? maar dat die soms hele stukken over slaat of niet eens importeert? En soms hele andere lay-out pakt, terwijl het document zelf die lay-out niet eens heeft.... ?

Je moet denk ik de secties, kop en voetteksten goed benoemen. Ik weet niet om hoeveel bestanden het gaat, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om één document te maken en de onderdelen met bladwijzers te markeren. Je kunt dan in een dialoog met vinkjes aangeven wat je wilt en haalt de rest dus weg. De omgekeerde oplossing van je schetst, maar kan werken als je totaaldocument overzichtelijk blijft. Voordeel is ook dat de opmaak in één document beter te beheersen is dan in de afzonderlijke documenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan