Windows verkenner springt ervoor met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Insanick

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
45
Hallo

Ik heb een probleem met mijn pc en dat is dat windows verkenner tijdens het opstarten ervoor springt, en soms wel 2 keer.

Mijn pc is ook de snelste niet meer en als je dan ook nog verkenner ervoor krijgt met opstarten is dat vrij irritant.

Ik heb al gekeken bij:uitvoeren->msconfig en dan opstarten maar daar staat het niet tussen. ook heb ik al bij map opties gekeken en die naar de standaard instellingen hersteld maar dit lost niks op.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt
Nick Hoen
 
Kijk ook eens met AutoRuns of je iets kunt vinden. MSConfig is erg beperkt, en kijkt niet op alle plaatsen waar mogelijk automatisch opstartende items staan. AutoRuns doet dat wel.

Succes,

Tijs.
 
Kijk ook eens of de Windows Explorer in het menu "Opstarten" staat. (Start -> Alle Programma's -> Opstarten)

Zo ja, dan moet je deze eruit halen.
 
@basmaarse: Die wordt ook aangegeven door AutoRuns, in tabblad Logon, en dus ook in tabblad Everything.

Tijs.
 
Hallo tijs.

ik heb het programma nu,
ik klik op "Logon" en daar staan 3 verkenners, moeten deze dan allemaal uit?

Alvast bedankt
Nick
 
Laatst bewerkt:
Hallo tijs.

ik heb het programma nu,
ik klik op "Logon" en daar staan 3 verkenners, moeten deze dan allemaal uit?

Alvast bedankt
Nick

Laat alles zoals het nu staat onder de koppen
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell
en
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit

Verdere Verkenner-aanroepen zou je in dat tabblad moeten kunnen uitvinken.

Weggooien hoeft niet, uitvinken is voldoende.

Succes,

Tijs.
 
Hello tijs,

Ik had een explorer te veel, die heb ik nu uitgevinkt.
ik kan het nu niet checken of het gelukt is want ik ben aan het defragmenteren enzo, maar zodra het dat klaar is laat ik het je wel weten.

Harstikke bedankt. :thumb:
Nick
 
Hallo

Ik heb de pc opnieuw opgestart maar nu komt "Verkenner" er nog maar 1 keer voor, dus het heeft wel iets geholpen maar het is nog niet helemaal over

M.V.G.
Nick
 
Kijk anders even in het tabblad Everything of je daar nog wat ziet staan.
Natuurlijk niet zomaar wat uitklikken, gewoon hier op het forum even vertellen welke optie je wilt uitschakelen (je kunt erop rechtsklikken en Copy kiezen, je kunt dat weer plakken hier in het forum bij je volgende bericht).

Tijs.
 
Hallo tijs

Ik heb de lijst even vergeleken met die van een pc die wel goed was, en er bleek nog een explorer tussen te staat die niet op de pc stond die het wel goed deed. dat was dus de laatste.

Hartelijk bedankt voor de hulp. :thumb::thumb:
Nick
 
Goed uitgezocht! :thumb:

Fijn dat het geholpen heeft.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan