Windows Verkenner start 1000 keer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen015

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
194
Beste HM ers.

Als ik iets download met de bestandextencie RAR en ik open het met verkenner (wat normaal WinRAR moet zijn) start Windows heel snel ontelbare keren explorer.exe op.
Ook gaat het rondje van mijn muis heel snel knipperen. Zie de foto: Windows problemen.jpg

Iemand een oplossing hiervoor?

Gr Harmen
 
Lijkt mij voldoende om in Winrar de bestandsassociatie met .RAR bestanden uit te schakelen, op OK te klikken en dan weer die bestandsassociatie weer in te schakelen.
Doe dat ook voor .001, .002 etc., als die ook gekoppeld zijn met .RAR

Tijs.
 
Beste Tijs,

Hoe doe ik dat? Heb niet zo veel verstand van WinRAR en die Explorer.exe

Gr, Harmen
 
beste harmen,

Klik op Start (taakbalk) > Standaardprogramma's
Klik daar op "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen"
Daar kan je wijzigen, de extentie rar kan je alleen met winrar openen.
Rar bestanden met explorer.exe (verkenner) openen kan niet.

winrar is gratis maar 40 dagen geldig.
 
Laatst bewerkt:
Zie bijlage (van een oudere versie van Winrar).
In die versie:
Winrar starten
Options -> Settings -> tabblad Integration
Zou in jouw versie ook op een tabblad met de naam Associations of Associaties kunnen staan.

Tijs.
 

Bijlagen

  • Winrar_bestandsassociaties.JPG
    Winrar_bestandsassociaties.JPG
    56,1 KB · Weergaven: 59
@ Tijs Jep WinRAR staat geselecteerd bij de instellingen menu zie de bijlage.
Windows problemen 1.jpg

@Erik 777 Op die lijst die jij daar noemt staat geen RAR bestandextencie bij. Zie ook de bijlage.

Windows problemen 2.jpg

In ieder geval bedankt voor de reacties

Gr, Harmen
 
Je begreep mijn tip niet:
Wat ik bedoelde met mijn tip is dat je de associatie vernieuwt. Dus eerst tijdelijk afzet en daarna weer aanzet.

Tijs.
 
Ik moet toegeven dat ik het ook niet snap tijs :)
Vertel de stappen eens hoe die na te lopen.

Harmen, .r00 t/m .r29 zijn allemaal rar extenties.
Vertel eens of je de gratis winrar hebt gedownload en geinstalleerd ongeveer 40 dagen geleden.
Aangezien het programma dan stopt met gratis zijn, en je het programma dan beter kan deinstalleren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp en de reacties

@ Erik777 Nee het is nog steeds niet opgelost en ik heb WinRAR al langer dan 40 dagen maarja die mensen moeten ook pesos verdienen met dat soort software.
 
Dus mijn tip is verder genegeerd? Ook al staat het aangevinkt in Winrar zelf de koppeling van .RAR met Winrar ongedaan maken, dat opslaan, en daarna weer koppelen aan Winrar.

Tijs.
 
hebben we het nu over een win rar proefversie of Windows verkenner start 1000x op??

XD
:p


Sherin Bloemendaal
 
LOL, over beide zo lijkt het.
de tip van Tijs werd niet begrepen.
Ik werd denk ik ook niet helemaal begrepen, maar dat geeft niet :)

Harmen, wat Tijs bedoelde is dat er assiociate, wat betekend verbonden met, deze extensies (Type bestand) aan winrar gekoppeld zijn.
Die zie je aangevinkt in de afbeelding van Tijs.
Een extensie zie je achter de punt in een bestandsnaam.
En door deze uit te schakelen je probleem waarschijnlijk oplost.
Wat ik je liet zien was hetzelfde, maar dan in de windows interface.

Daar zie je .R01 als extensie = type bestand gekoppeld aan het programma winrar.
Dat wordt dus geregeld in het programma winrar wat je ziet in de afbeelding van Tijs.

Winrar is een programma, net zoals bijvoorbeeld kladblok.
kladblok slaat de bestanden standaard op met de extensie TXT
.txt is dan het type tekstbestand wat het programma kladblok kan openen.
In windows is dan de extensie txt toegewezen aan kladblok, daarom opent kladblok als je dubbelklikt op een text bestand met de extensie txt.
Zo zijn die extensies dus ingesteld in het programma winrar en die instellingen liet tijs je zien, vink dat handeltje eens uit en kijk eens of het beter wordt.
Succes :)

En vertel eens hoe je beveiligd bent, misschien ben je wel besmet.
Scan op virussen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, download & installeer even 7-Zip in de juiste bit-versie voor je computer:

http://netcologne.dl.sourceforge.net/project/sevenzip/7-Zip/9.20/7z920.msi -32bit (directe download)
http://netcologne.dl.sourceforge.net/project/sevenzip/7-Zip/9.20/7z920-x64.msi -64bit (directe download)

Zover ik weet het enige gratis open-source in/uitpakprogramma dat ook .rar kan uitpakken. Programma is in het Nederlands te installeren, alleen de HomePage & de Help zijn in het Engels.
Via het Contextmenu in Explorer kan je sowieso alle ondersteunde formaten uitpakken, dus het is niet noodzakelijk om die eerst te associeren, maar kan wel in 7-Zip onder Extra, Opties, Systeem.
 
HEt spoor liep geheel een beetje dood in dit topic vrees ik, als explorer 1000 keer start, of er een verkeerde extensie gekoppeld was aan explorer wilde we ook achter komen, de extensies uitvinken in winrar, zoals tijs voorstelde, weten of het een gratis programma is, om er zeker van te zijn dat het programma niet gestopt was na 40 dagen, niet om het feit dat die mensen ook centjes moeten verdienen, ik ben bang dat we een soort spraakverwarring hebben.
Aangezien we niet tot een ontwikkeling konden komen, het kan nog wel veel meer zijn, maar die eerste stapjes moest Harmen even maken om te kijken of het daar aan lag.
Die eerste stapjes zijn niet gemaakt, tuurlijk kan een systeem waar 1000 keer explorer.exe start ook besmet zijn, maar die eerste stappen werden niet gezet, misschien had harmen elders al een oplossing gevonden, of nog steeds niet.

Dus scan de boel ook op virussen, want explorer start niet zo maar 1000 keer op, Tijs wilde uitzoeken of het aan de gekoppelde rar extensies lag, maar daar zijn we nooit achter gekomen helaas...
 
Dit probleem kun je met behulp van onderstaande tool (unassoc) oplossen (Engelstalig), mits je Windows Vista/7 gebruikt:

http://www.winhelponline.com/blog/unassociate-file-types-windows-7-vista/

Start het tooltje, selecteer .rar en klik dan op de knop "Remove file association".

Met dank aan TeaPack voor de oplossing (onderstaande thread gaat over hetzelfde probleem (Engelstalig)):

http://answers.microsoft.com/en-us/...-opening/5262e340-105f-e011-8dfc-68b599b31bf5

Het probleem is reproduceerbaar door RAR bestanden te koppelen aan explorer.exe. Wanneer je vervolgens een RAR bestand in verkenner opent, opent explorer.exe zichzelf dan inderdaad oncontroleerbaar. De associatie vernieuwen in WinRAR hielp niet.

Hoe het echter kan dat de RAR bestanden gekoppeld zijn aan explorer.exe (indien je dit niet zelf gedaan hebt) is mij een raadsel. Misschien is een scan op malware/virussen geen slecht idee.

Nog wat extra informatie over WinRAR:

WinRAR is shareware (niet gratis) en is 40 dagen op proef te gebruiken. Wanneer de proeftijd verstreken is geeft WinRAR na elke start een melding (een zogenaamde nag screen) dat je het programma moet kopen of verwijderen. Het programma stopt echter niet met werken na deze 40 dagen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan