windows verkenner werkt niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel9

Meubilair
Lid geworden
4 mrt 2004
Hoi allemaal
Heb hier een laptop met vista basic en heb een goede fout erop nu..
"windows verkenner werkt niet meer" is de melding en dan word deze herstart. dit dus constant.
Kan nergens meer bij dus.Ik krijg de kans niet iets aan te klikken.
Ben nu via nieuwe taak een systeemherstel aan het proberen maar weet niet waar dit staat.
Kan iemand mij helpen?

Ps. Ook in veilige modus hetzelfde..

Laatst bewerkt:
Ik zoek even op het internet, dit is het eerste wat ik gevonden heb. Houd het topic even in de gaten want ik vul hem steeds weer wat bij met wat oplossingen die ik gevonden heb.

Om verlost te raken van de bug "Windows verkenner werkt niet meer" heb ik het volgende gedaan, en ... het werkt (in ieder geval bij mij) ! Succes allen !;)

1. Klik op Start
2. Klik op All Programs/Alle programma's
3. Klik op Accessories
4. Klik met rechts op Command Prompt/Opdrachtprompt
5. Klik op Run as Administrator
6. Klik op de Allow knop als je om toestemming gevraagd word
7. Typ of kopieër/plak dit in het opdrachtprompt venster:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

8. Druk op enter en als het goed is krijg je dan de melding:
Operation Completed Successfully
9. Herstart de computer en als het goed is draait explorer/verkenner dan
stabiel

2e oplossing http://www.vistabits.nl/probleemoplossing/windows_verkenner_explorer.exe_crash.htm

3e oplossing, het kan heel mischien een infectie zijn dus doe daarom even een snelle scan met het volgende programma: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1781812.htm

Laatst bewerkt:
Ik krijg dus de kans niet om op start te drukken.
Kan niks aanzetten en geen scan draaien..
Kan een nieuwe taak uitvoeren in taakbeheer en dan het pad naar systeemherstel mss dat iemand dit weet?

Laatst bewerkt:
om de opdrachtprompt te openen zoals sims heeft uitgelegd moet je als nieuwe taak gewoon ingeven "cmd" (zonder aanhalingstekens) dan wordt er ook een opdrachprompt geopend.

Systeemherstel is "rstrui.exe" (ook zonder aanhalingstekens natuurlijk) als je dit ook opgeeft als nieuwe taak.(werd ook veel als oplossing gegeven, maar werkt niet altijd dus probeer eerst dat voorgaande eens)

man, ik wou dat er ook al zoveel mogenlijke oplossingen waren voor dit vista probleem omdat ik het ongeveer een jaar geleden ook nog heb voorgehad :evil:
Ik dacht dat dit met sp1 zo ongeveer was opgelost maar ik heb al gemerkt bij een aantal mensen dat dit precies nog niet helemaal het geval is al kan je aangezien ze het linken aan 3rd party applicaties en dus niet rechtstreeks aan vista.

TIP: Ik kon nog door alle mappen bladeren door als nieuwe taak Itunes op te geven en zo kon ik ook applicaties draaien zoals een viruscanner/ antispywareprogramma's maar dat hielp voor mij toch niet.
anderen deden het met media player, microsoft office misschien,...
Gewoon een tip zodat je wel nog mappen kan benaderen

Laatst bewerkt:
Ok was effe bezig..
strui.exe had ik al gevonden maar 1 of 5 punten terug >geen resultaat.

Dit:
bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

Kan die niet vinden/openen in nieuwe taak.
(probeer het nog effe in cmd)

Idd ik kan door mappen bladeren via nieuwe taak maar heeft weinig nut denk ik.

kijk nog ff verder.

Alles hierboven geprobeerd maar lukte niet.
Oplossing is kl*te vista opnieuw geinstalleerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan