windows verkenner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

toops93

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort het irritante probleem dat windows verkenner niet meer werkt en om de 5 seconden vanzelf afsluit.
Ik heb ook al een beetje op internet rond gekeken voor oplossingen.
Ik heb dan ook al shellexview gedownload maar na enkele keren proberen werkte dit ook niet.

Wie heeft een andere oplossing voor dit probleem?
Ik hoor ze graag.

alvast bedankt.

Al eens op spyware gescand,zie de link in m'n handtekening.

bedankt voor de reacties

Is antispyware een soort van antivirus programma? want die heb ik al (AVG)
of kan het geen kwaad om er 2 tegelijk te hebben?

Nee dat is niet hetzelfde,AntiSpywareProgramma's kunnen onafhankelijk van je AntiVirusSoftware gedraaid worden en helpen bij het verwijderen van spy/malware enz. iets waar de meeste AntivirusSoftware in eerste instantie niet naar op zoek is.

Ik heb net SUPERAntiSpyware gedownload.
maar als ik dit programma na de download wil uitvoeren word er gezegd dat het geen geldig WIN32 toepassing is. Dit kan te maken hebben met dat Windows Verkenner nog steeds niet werkt. Dus dit wordt hem ook niet

Nog andere oplossingen??

ik heb ebam gedownload en een scan laten uitvoeren, dit duurde een tijdje en hij heeft bijna 100 infectie gedetecteerd.
Ik heb geen idee welke ik moet verwijderen want ik had ze eerst allemaal verwijdert maar toen kreeg ik meer van die berichten dat iets niet meer werkte dus dat heb ik teruggedraait.

weet iemand wat het meest logisch is dat eruit moet? of moet ik toch alles verwijderen?

Ja ik had al half in de gaten dat je probleem niet makkelijk zou zijn (100 infecties is wel érg veel). Ten eerste wil ik je aanbevelen alle belangrijke data(foto's,muziek,video's,e-mailinstellingen,e-mails e.d.) te backuppen naar een extern medium (externe schijf,dvd o.i.d.)
Dan kun je er voor kiezen alle infecties d.m.v. programma's proberen te verwijderen (heb nog een paar opties achter de hand) of voor een recovery c.q. schone installatie,dan is je probleem binnen 3 kwartier verholpen.

klinkt ingewikkelt :P
mijn antivirus komt nu opeens ook met een lijst detecties.(bijna allemaal hetzelfde bestand)
is het nu niet handiger om systeemherstel toetepassen?

Dat kun je proberen,maar als je systeemherstelpunt ook besmet is heb je er niets aan.Wat je wél zou kunnen doen is een herstelpunt maken en dan alle infecties door Mbam laten verwijderen,die waarschuwingen krijg je altijd voor je een verwijdering begint.
Post hier anders het logje (ScreenShot) van Mbam (via het paperclipje in de werkbalk) dan kijk ik er wel ff naar.

ik heb 2 printscreen van mbam gemaakt, ik heb deze keer niet mijn externe harde schijf gescant dus de resultaten zijn minder hoog. en verder heb ik nog een printscreen gemaakt van mijn antivirus die nu ook opeens een hoog aantal infecties ziet (geen idee waarom)

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 65
  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 45
  • Naamloos3.jpg
    Naamloos3.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 48
Mijn advies is,op laten ruimen door je antivirus e/o Mbam.
Succes.

gelukt, bedankt en ik hoop dt ik hier nooit meer hoef terug te komen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan