Windows verkenner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens93

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
hallo,
telkens als ik een bestand wil verwijderen die in mijn prullenbak staat stop Windows verkenner met werken en word op nieuw opgestart. buiten dat dit heel vervelend is en ontzetten irritant krijg ik dit bestand ook niet van mijn pc af. ik heb hem geprobeerd terug te zetten te knippen maar steeds weer het zelfde probleem. en soms geeft hij die melding ook zonder dat ik aan dat bestand zit.
Rens

Beste kans lijkt mij dat de problemen te danken zijn aan je anti-virus programmatuur (of wellicht dat je (onbewust) meerdere anti-viruspakketten tegelijk actief hebt).

Deïnstalleer die desnoods tijdelijk, wel ervoor zorgen dat je zeker weet dat je de installatiesoftware +evt. benodigde licentiecodes etc. bij de hand hebt om het na de test weer succesvol te kunnen installeren.

Succes,

Tijs.

Beste kans lijkt mij dat de problemen te danken zijn aan je anti-virus programmatuur (of wellicht dat je (onbewust) meerdere anti-viruspakketten tegelijk actief hebt).

Deïnstalleer die desnoods tijdelijk, wel ervoor zorgen dat je zeker weet dat je de installatiesoftware +evt. benodigde licentiecodes etc. bij de hand hebt om het na de test weer succesvol te kunnen installeren.

Succes,

Tijs.

hmm... ik heb alleen AVG en volgends mij staad windows firewall uit maar dat zou toch geen probleem moeten zijn met windows verkenner?

Waarom je je firewall erbij haalt is mij een raadsel, want daar heb ik het helemaal niet over gehad.

Als ik je goed begrijp gaat het maar over 1 bestand. Wat voor bestand is dat? Als daar evt. spyware/virussen etc. in zou kunnen zitten dan kan dat wel degelijk problemen geven met AVG. Ook kan het zijn dat de bestandsstructuur niet (meer) klopt op die schijfletter.

Wat je kunt proberen zijn 2 dingen:
a. Doe een schijfcontrole op die schijf (incl. het aangeven dat fouten gerepareerd moeten worden) en kijk of je dan geen problemen meer hebt met de Prullenbak.
b. Als a. niet helpt: Opstarten van een Hirens Boot CD, kiezen voor Mini Windows XP zodra je het Hirens keuze menu krijgt.
Zodra Mini Windows XP is opgestart, start de 7-zip file manager op het Bureaublad
Ga naar de X:\RECYCLER map
(X: natuurlijk vervangen door de schijfletter waar dat 'foute' bestand origineel vandaan in de Prullenbak is gezet)
Je zult dan 1 of meerdere submappen zien die eruit zien als S-X-X-XX-XXXXXXXXXX-XXXXXXXXX, welke een aanduiding zijn voor het gebruikersaccount dat het bestand in de prullenbak heeft gezet.
Kijk ín die genoemde mappen (en evt. submappen), en verwijder alle bestanden met Shift-Del, behalve de aangetroffen desktop.ini bestanden.
Dit is een handmatige manier van leegmaken van de Prullenbak die hoort bij schijfletter X:

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hmm ik denk dat ik het niet helemaal meer snap. 't word een beetje ingewikkeld.
het probleem is zo het gaat om een videofragment. die vast zit in mijn prullenbak. ik kan er bijna niks mee wan zo gauw dat ik eigenschappen wil bekijken werkt windows verkenner niet meer en start hij het opnieuw op. "ik krijg wel net een melding dat DEP het gesloten heeft dus, ik ga even kijken"

probleem is opgelost. had wat andere bestanden en bij gezet die weg moesten en druk op verwijderen en het bestand was weg. dus dat scheelt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan