Windows verkenner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

munpri

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
7
Beste mensen,

Ik heb al een aantal forums bezocht waarop mensen problemen hebben met de windows verkenner.
mijn probleem: hij geeft de melding windows verkenner werkt niet meer, vervolgens windows verkenner start opnieuw op. ik kan nergens op duwen in mijn menu, niks doet het en deze melding komen om de paar seconden.

Wat kan ik hier in godsnaam aan doen om het te verhelpen.

Alvast bedankt.
 
Welke OS heb je??
Ik heb Vista en mij gebeurt het soms ook. Maar niet zo vaak.
 
Ik heb ook vista.

Ik kan nu helemaal niks meer met mijn laptop...

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor het probleem.
 
Eerst maar eens de pc opstarten, regelmatig F8 indrukken totdat het opstartkeuzemenu van Vista verschijnt, en daar kiezen voor Veilige modus.
Kijk of in Veilige modus Verkenner óók problemen heeft. Meld ons terug of dat het geval is of niet. Werkt Verkenner in Veilige modus wel, dan ook terugmelden wat voor software er op je pc is geïnstalleerd. (Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen).

Tijs.
 
Veilige modus werkt ook niet
veilige modus met netwerkmogelijkheden ook niet en die met opdracht prompt ook niet.
Bij alle opties hetzelfde probleem.

Alvast bedankt voor je reactie
 
@ munpri

Ik heb je reactie verwijderd, de volgende keer graag een normale reactie geven.
 
Ik heb van hieruit geen tips: Als zelfs Veilige modus niet werkt, dan lijkt het me dat je aan een herinstallatie van Windows moet gaan denken. Vergeet dan niet om je documenten, mailbestanden, (mail-)instellingen etc. veilig stelt op een andere schijf (bijv. externe schijf, memory-stick etc.) Omdat Verkenner het slecht doet zou je bij het kopiëren van die bestanden gebruik kunnen maken van Ubuntu Live CD
Alternatieve methode zou zijn om de harde schijf van de laptop uit te bouwen en bij iemand anders in te bouwen. Je kunt dan, naast het kopiëren van relevante bestanden, meteen kijken of er virussen etc. op jouw harde schijf zijn beland via de software die op die pc staat.

Succes,

Tijs.
 

Dat is mooi. Wat was er aan de hand en hoe heb je het opgelost?

Zodra je dat teruggemeld hebt kun je de vraag op opgelost zetten: Klik met de muis op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Er was dus blijkbaar een shell-extension schuldig aan je probleem. Goede tutorial van ShellExView die je gevonden en gebruikt hebt.

Uitstekend gedaan! Bedankt voor je terugmelding.
:)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan