Windows verkenner werkt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

1franky10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Acer Aspire 5753Z
Windows Vista

Mijn probleem is dus dat windows verkenner het niet meer doet. Zodra ik mijn pc (Acer Aspire 5753Z) opstart, komt er gelijk op het bureaublad een foutmelding dat windows verkenner het niet meer doet, ook gaat hij om de twee seconden zoeken naar een oplossing hiervoor waardoor ik nergens op kan klikken. Het enige wat ik kan doen is windows taakbeheer opstarten, meer kan ik niet.
Zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben gehad en het tot een goed einde gebracht hebben? Of mensen die weten hoe het opgelost moet worden?

Alvast bedankt voor uw hulp,

Frank

Kun je niet een herstelpunt doen naar een eerdere staat.

hoe moet dat dan? Want ik kan zegmaar helemaal niets meer, niet op iets klikken oid. Ik kan alleen maar taakbeheer opstarten en van daaruit een nieuwe taak opstarten.. maar dan:S

je kunt toch proberen in veilige modus op te starten, F8 en dan vanuit daar een systeem herstelpunt kiezen/nemen.

Als windows verkenner niet werkt, start taakbeheer dan op... Klik op uitvoeren en typ "explorer.exe" in. Als hij het toch niet doet, start dan in de veilige modus op, of installeer je pc opnieuw.

Als je bang bent je bestanden te verliezen, probeer dan op een andere computer een bootdisc te maken (opstartcdrom), bijvoorbeeld Knoppix (linux versie). Druk dan de cd tijdens het opstarten in de computer, en laat hem zijn werk doen. Zodra knoppix is opgestart, heb je in de meeste gevallen toegang tot je harde schijven :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan