Windows verkenner werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

userruben

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2011
Beste Helpmij.nl,

Ik wist niet goed waar ik deze topic moest plaatsen aangezien ik niet weet wat het probleem is.

Ik ben een gepassioneerde gamer en ik besteed een aantal uur per dag achter mijn computer.
Maar sinds een week krijg ik (soms wel, soms niet) zo een pop-up'je als ik aan het gamen ben met daarop: ''Windows verkenner werkt niet meer. - Er wordt naar een probleem gezocht voor dit probleem''.
Dan is hij aan het zoeken en na enkele seconden is het dan ook weer weg, dat meestal twee keer achter elkaar. Met intervallen van 1 minuut tot een kwartier totdat het nog eens gebeurd.
Dit verschijnsel zorgt ervoor dat ik minimize uit games of films.

Ik heb wat zitten googlen op dit verschijnsel en zag ik dat ik naar mijn Shellextensions moest kijken en een aantal moest disablen.
Dit heb ik gedaan, alle shell-extensions gedisabled (behalve van windows zelf, want dat zou problemen opleveren) maar dat had geen baat.
Een andere optie was dat het kwam doordat er malware op de computer aanwezig was.
Ik heb een Malwarebytes scan gedaan en er kwam uit dat er geen malware op mijn computer aanwezig was.

Nu weet ik niet meer wat ik ertegen moet/kan doen. Dus graag jullie hulp.

M.v.g.
Ruben

p.s. Mijn computer draait op Windows 7, heb tot een week geleden er nog geen last van gehad en ik heb Norton als antivirusprogramma.

Laatst bewerkt:
Ik denk toch aan een virus, als ik dit zo lees. In mijn praktijkervaring houdt Norton niet veel tegen en is dat pakket een beetje zonde van het geld.
Dat Malwarebytes niets vindt kan hel goed. geen enkel AV-pakket vindt alles. Daarom is het beter er meerdere te proberen.
Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van de volgende combinatie (en die werkt in de praktijk bij mij al jaren goed)
- AVAST free voor de permanente controle (in de plaats van Norton dus. Eerst Norton verwijderen met de Norton removal tool die van hun web site is te downloaden)
- malwareBytes en Emsisoft voor de wekelijkse ad hoc controle.
Al deze software is gratis.
Hier vindt u meer informatie: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Laatst bewerkt:
Hallo srpchulp,

Dankuwel voor u reactie!
Ik heb mijn Norton verwijderd en AVAST en Emsisoft geïnstalleerd zoals U zei.
Heb met beide een uitgebreide scan uitgevoerd en bij beide is niks gevonden.
Is de volgende optie; een systeemherstel punt van ongeveer twee weken geleden nemen? Aangezien ik het sinds een week heb.

M.v.g.
Ruben

Ja, dat is de volgende logische stap, terug gaan naar een herstelpunt toen alles nog goed werkte.

Wat wordt er zoal mee opgestart? te zien in uitvoeren/zoeken en msconfig.
Heb je miss. Asus webstorage erop gezet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan