Windows verliest focus ( niets is meer aanklikbaar )

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Luitjes,

Ik weet dat het oogt als een muisprobleem maar dat is het niet. de drivers zijn sowieso up to date en het probleem doet zich ook voor met andere muizen.

Zodra ik de computer start werkt het naar behoren. en na een willekeurige tijd kan ik plots niets meer aanklikken. net alsof er een glazen scherm tussen mijn cursor en mijn programma's zit. Het enige wat dan nog helpt is een process selecteren via alt tab. daarna werkt het plots weer als normaal.. of via taakbeheer een process activeren..

Ik heb gescand met MalwareBytes Anti-Bytes en deze had geen resultaat.. ook heb ik met Hijackthis alles "gefixt". verder draai ik een up-to-date antivirus van avast en deze geeft ook geen klachten..

Een windows bestanden corruptie scan heb ik nog niet uit kunnen voeren door het ontbreken van mijn windows cd ( sfc /scannow )..

heeft iemand anders nog goede suggesties?

Gr,

Remco

Kijk eens of dit zelfde probleem zich voordoet in de veilige modus.
Als dit probleem alleen in de "gewone" modus voorkomt dan is het waarschijnlijk driver gerelateerd.

Wanneer dit probleem zich voordoet kun je dan via taakbeheer kijken of er processen draaien die veel CPU of Memory kosten.
Eventueel screenshot van je taakbeheer zou ook wel helpen.

Groeten Marcel

Het probleem doet zich voor in beide modussen. In veilige modus heb ik dus ook vrij snel al geen focus meer.
Toch oogt het alsof er toch wat fout zit in de muis..
Incidenteel werkt de rechtermuisknop als de linkermuisknop dus krijg dan het snelstart menu van windows.

Printscreens:
Veilige modus:
[smallIMG]http://i27.tinypic.com/30w4e2f.gif[/smallIMG]
Normale modus:
[smallIMG]http://i31.tinypic.com/153sfbd.gif[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
I.v.m. vakantie reageer ik wat laat,

Aan je printscreens is niets vreemds te zien.

Waren de muizen die je hebt geprobeerd allemaal muizen met dezelfde aansluiting ?
Zo ja: wat voor aansluiting ?

Groeten Marcel

WELKOM OP HELPMIJ

Hijackthis logs worden hier niet meer nagekeken, daarvoor moet je op een ander forum zijn.

Maak even een Hijackthis log en laat die door een expert nakijken op een ander forum.

Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=19056

Plaats daarna je log in de juiste sectie en vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.

Laatst bewerkt:
Ik heb de Hijacklog verwijderd omdat we die niet meer behandelen.

We hebben voorheen een draadloze ps/2 muis gebruikt maar gebruiken nu een optische usb muis ( geheel bedraad :P ).. de kabel van de ps/2 was nog wel aangesloten i.v.m. toetsenbord.. maar we hebben nu de kabel van de muis er wel uit getrokken.. misschien dat t helpt :P...

gr

Heb hetzelfde probleem. Na CTR+Alt+DEL en daarna Taakbeheerafsluiten werkt de muis weer. Ra Ra hoe kan dat??
Henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan