Windows verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijs100

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Als ik windows 2003 op een apparte schijf heb geinstallerd, en op de andere schijf staat windows xp.
Kan ik dan gewoon onder windows xp de schijf formatteren waar windows 2003 op staat.

Normaal gesproken wel, staat Xp op de C: partitie ?

Jah xp Staat op de c en dan wil ik dat gaan doen met virtual pc, maar als je dan de pc aan doet als je virual pc hebt geinstalleer vraagt hij dan ook nog welke windows hij meot opstarten want dat zou ik graag niet willen..

Groeten matthijs

Dan moet je gebruik maken van een Boot-manager, kijk eens met google.
Met een Bootmanager progamma kan je kiezen welk system je wilt opstarten.
Later is deze ook eenvoudig te verwijderen.

Jah ik had gelezen virtual pc van microsoft, maar als het goed is vraagt hij dan dus niet bij het opstarten welke opgestart moet worden?

Als je meerdere systemen op de pc hebt dan moet je gebruik maken van een bootmanager, een virtuele W2003 dat kan ik niet zeggen , nooit mee gewerkt.

Maar soms als je de pc opstart moet je kiezen welke systeem je opstart is dat een bootmanager?
Dat bedoel ik moet je dat altijd doen of kan je dat ook weglaten en in windows 1 selecteren die je wilt opstarten?

Ja dat is een boot manager, als je W98 op je pc hebt en je wilt daarbij Xp, dan maakt Xp een dual opstart boot.

Maar je kan ook meerdere systemen op de pc hebben , bvb met een linux erbij, de pc moet altijd weten met welk besturingssysteem je wilt opstarten.
Hiervoor zijn bootmanagers.
Dus met meerdere systemen moet je die gebruiken, met een virtueel systeem weet ik niet hoe dat dan werkt.

Wie kan mij vertellen wat de voordelen zijn om op windows 2003 een server te draaien wat is daar nou beter aan als windows xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan