WIndows verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysam

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Berichten
130
Hallo allemaal ik heb kort geleden windows xp media center editon geinstalleerd, maar ik heb nu twee windows een van MCE en een van windows xp professional. Nu wil ik Media Center verwijderen. Kan iemand mij misschien helpen?

BVD
 
Hoi !

Staan de installatie's op verschillende partitie's ?

Zo ja, en XP staat op de C-partitie, kun je de partitie met MCE invoudig verwijderen en formatteren.

Staat MCE op de C-partitie, wordt het moeilijker.
Makkelijkste: opstarten van de XP-CD; de C-partitie verwijderen, formatteren en XP opnieuw installeren.
Na het overzetten van de bestanden kun je XP op de andere partitie verwijderen.

Staan beide op 1 partitie ?

Gewoon MCE via verkenner verwijderen en via de XP-CD de boot.ini aanpassen.

Greetz,

Harry.
 
Re:

Ja dat kan maar dan moet je eerst Windows xp pro uit je boot lijst halen
Deze kan je vinden bij:

Deze computer > eigenschappen > geavanceerd (tabbald) > opstart en herstellingen
> instellingen > en dan bij systeem starten de knop bewerken.

Uit deze lijst haal je de Windows er uit die je er uit wilt hebben.
Kijk uit wand als je iets verkeerd doet dan start windows niet meer op.
Je kan natuurlijk ook een boot programma gebrukker als je geen expert op dit
gebied bend. zoe ff bij google en dan boot manager.

Als je dat heb gedaan dan kun je de partitium verwijderen in dien je daar mce
op heb geinstalleerd. Dit kun je vinden bij systeem beheer.

Veel suc6

Grt Gijsbertvs
 
Dan wordt het lastig want makkelijker kan het niet uitgelegd worden......
 
Nu wil ik Windows xh home edition instaleren. Gaat de windows die ik nu heb weg of krijg ik bij het opstarten de keuze welke windows ik moet opstarten??? Bijv. Windows xp professional of windows xp home edition.
 
Licht er aan of je daar voor kies.
Je kun in het blauwe scherm kiezen waarop je windows installeerd.
Je kun ook alles verwijderen.
Leest maar goed tijden de installatie.

grt Gs
 
Als ik het goed begrijp wil je xp home installeren en de professional en MCE verwijderen?

Goed, klik even met je rechtermuisknop op deze computer, vervolgens op eigenschappen en daarna op het tabblad geavanceerd. Vervolgens onder opstart en herstelinstellingen op instellingen. En kies er vervolgens voor om te "bewerken" onder systeem starten.
Je boot.ini bestand start nu in kladblok. Hier zullen dingen staan als

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Windows= ...
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\Windows= ...

Of als je nog een verborgen partitie hebt krijg je:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\Windows= ...
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\Windows= ...

Kijk nu wat er staat achter de eerste 'windows=', wat staat er in de plaats van "..."?

Dus in het eerste geval neem je die waarin je "partition(1)" ziet en in het tweede geval neem je die waarin je "partition(2)" ziet.

Je sluit vervolgens dat bestand zonder iets te wijzigen.

Je start op in die eerste windows xp. Van daaruit formatteer je in de verkenner de andere windows. Als je niet zeker weet welke dat is probeer je maar, de windows die actief is zal je niet kunnen verwijderen.

Dan start je opnieuw op vanaf de windows xp cd en moet ej inderdaad heel goed kijken dat je deze keer de windows die nog op je pc staat "overschrijft" met andere woorden, dat je die partitie formatteerd en je daar windows xp home op installeert.

Als je er niet aan uit kan maak je maar een schermafdruk van het boot.ini bestand en postje het even heir, dan kunnen we je verder helpen.
 
Dan heb ik slecht nieuws voor je. De home edition staat namelijk op de derde partitie. Je hebt twee opties:

Ofwel kies je om toch met de windows xp pro door te gaan en start je daarmee op. Je formatteert dan gewoon je home edition partitie en je past dit bestand als volgt aan, dit moet het worden:

[boot loader]
time out=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

wil je echt de home edition hebben (welke ik zou afraden want de professional heeft enkele heel interessante mogelijkheden) doe je dit als volgt:

je start op in de professional, formatteerd de partitie met windows xp home op en start dan op van de windows xp installatie cd.

Daarmee formatteer je dan het volume (vermoedelijk C: voor de setup van windows maar dat kan afhankelijk zijn van andere dingen dus dat durf ik niet met zekerheid zeggen) waar nog een windows versie op is geinstalleerd. Vervolgens installeer je op deze partitie je windows xp home edition.

Deze zijn de beste methoden om nu en in de toekomst problemen te vermijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan