Windows via usb installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyschrama

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
hallo, ik heb een vraag.

ik heb hier thuis een laptop staan (toshiba tecra 8000) zonder cd speler/floppy.
ik wil hier graag windows me op installeren maar ik kan de cd niet in mijn laptop doen.

wel heb ik zo'n usb apparaatje waar ik mijn laptop harddisk in kan doen en dan ziet de pc hem als 2e schijf.

zodra ik via de windows setup de hardeschijf van mijn laptop aanklik geeft die aan dat ik niet via de usb windows kan installeren. dit geeft die verder bij elke andere windows aan :confused:

Heeft hier iemand een oplossing voor?

Probeer het omgekeerd, laat je HDD in je laptop zitten en steek de cd met windows in een externe dvd/cd-lezer.

Indien je een laptop hebt zonder intern cd/dvdstation lijkt me dat een nuttig koopje, tegenwoordig kosten ze ook niet zo veel meer, ik heb indertijd nog €300 voor de mijne mogen ophoesten en die kon net 4,7 gb +rw schijfjes branden en meer niet.

Indien je een laptop hebt zonder intern cd/dvdstation lijkt me dat een nuttig koopje, tegenwoordig kosten ze ook niet zo veel meer, ik heb indertijd nog €300 voor de mijne mogen ophoesten en die kon net 4,7 gb +rw schijfjes branden en meer niet.

werken die usb cd/dvd spelers dan ook via dos of moet je daar eerst een driver van installeren????

Alle externe dvd/cd-lezers werken met usb tegenwoordig. :confused:

Wat je wel kan doen, is een adaptor voor de hdd kopen zodat je de hdd in een gewone pc kan hangen en er dan de installatie bestanden van ME er op kan zetten.

edit

wordt ook een moeilijk verhaal, dan kan je het op die laptop nooit installeren want dan heb je weer een bootdiskette nodig om bij die installatie bestanden te komen.

je zou nog in de bios kunnen kijken of daar iets van usb is staat

Laatst bewerkt:
Wat je wel kan doen, is een adaptor voor de hdd kopen zodat je de hdd in een gewone pc kan hangen en er dan de installatie bestanden van ME er op kan zetten.

edit

wordt ook een moeilijk verhaal, dan kan je het op die laptop nooit installeren want dan heb je weer een bootdiskette nodig om bij die installatie bestanden te komen.

je zou nog in de bios kunnen kijken of daar iets van usb is staat

ook niet:confused:

Je kiest in het mainmenu van bios voor bootmenu 'enabled'. Dan kan je op een bepaalde toets drukken als je je computer hebt aangezet en kies je van wat je wil opstarten, een cd/dvdspeler via usb staat hier ook tussen!

Je kiest in het mainmenu van bios voor bootmenu 'enabled'. Dan kan je op een bepaalde toets drukken als je je computer hebt aangezet en kies je van wat je wil opstarten, een cd/dvdspeler via usb staat hier ook tussen!

werkt dat denkt u oo bij mijn bijna 10 jaar oude laptop met nog een SUPER oude bios???

formatteer de harddisk van de laptop (aan die usb poort) als een systeemschijf, kopieer vervolgens de inhoud van de cd naar een map op de harddisk, bouw de harddisk weer terug in de laptop start ermee op en installeer windows vanuit de map die je hebt aangemaakt.

formatteer de harddisk van de laptop (aan die usb poort) als een systeemschijf, kopieer vervolgens de inhoud van de cd naar een map op de harddisk, bouw de harddisk weer terug in de laptop start ermee op en installeer windows vanuit de map die je hebt aangemaakt.

Oké dus u probeert uit te leggen dat ik een map aan moet maken op de laptop hardeschijf en daar de windows cd heen kopieren???

Moet de map ook nog een speciale naam hebben of niet??

Ja zo ongeveer, maar dat gaat niet zomaar.
Heb je op die andere pc de beschikking over een diskette station en heb je een opstartdiskette van Windows ME of 98??

Ja zo ongeveer, maar dat gaat niet zomaar.
Heb je op die andere pc de beschikking over een diskette station en heb je een opstartdiskette van Windows ME of 98??

nee alleen een cd en ja ik heb wel een diskettestation maar die's kapot :shocked:

ik heb nog een idee. als ik windows nou naar die map kopieer en ik zet dos via mijn pc op de laptop en ik open via dos de setup. zou dat dan wel lukken???:)

Je zal de harddisk van de laptop eerst bootable moeten maken en de map 'Win9x' van de ME cd naar de harddisk moeten kopiëren.
Heb je enig idee hoe je die harddisk bootable kunt maken?

Heb je niet even een kennis met een pc met werkend diskette station en een win98/me opstartdiskette, waar je het hele spul even kunt aanhangen?

ik heb mijn laptopharddisk aan een verloopje aangesloten zodat hij in mijn pc kon. toen heb ik windows geinstalleerd en helemaal perfect:D bedankt voor alle moeite maar hij werkt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan